2010-12-14

Julavslutning

Ludwig ska på sitt första kalas på söndag, Elliot fyller 1 år, och det är Djungeltema.
Köpte tigeröron med tillhörande svans och fluga som han ska ha då :) Sötungen!!

Imorse for vi alltså iväg på julavslutning på Öppna Förskolan i Gimo. Ludde somnade i bilen, ca 10 minuter. Sen var det full fart under sångsamlingen :) Vi sjöng såklart mestadels julsånger och vad konstigt det är.. Man har inte sjungit de där sångerna sen man själv var barn och gick i skolan, typ, men ändå kommer man ihåg alla! :) Märkligt! Jag blev förvånad när jag kom på mig själv att jag verkligen kunde varenda rad i sångerna :) Det var såå mycket mammor och barn där idag :) Det bjöds på kaffe, glögg, lussebullar och pepparkakor. Nästan alla barn var tomtenissar eller pepparkaksgubbar/gummor :) De var så himla söta :) Tyvärr har jag inga bilder :( Ska försöka låna nån av Sofia kanske, hon tog bilder vet jag ;)
Efter Öf åkte vi till Luddes faster för lite fika. B skulle åka dit så vi hängde på :) På väg hem därifrån vid 12 slocknade skrutten på en sekund i bilen. Bar in han från bilen sovandes och upp till sängen. Och vet ni? Han sov i 4 timmar!! Fick gå upp några gånger och lägga han tillrätta och stryka lite över huvudet men sen sov han :) Han är supersnorig nu så han vaknade väl för att det var svårt att andas med nappen i munnen... Men oj så skönt det var! Jag kunde tom slumra till en timme jag med :) Välbehövligt vill jag lova! :)

Efter lite bus och lite mat (han har ingen vidare aptit heller) så sover han igen nu. Hoppas, jag ber, att han ska få sova någotlunda bra inatt!

1 kommentar:

Madde sa...

Underbart söt bild på er lilla goding. Det är nog inte Ludde som är stor klumpeduns utan våra som är väldigt lättviktare tyvärr..inte mycke överblivet fett på dem inte. Så jag är glad sålänge vi slipper magsjuka :(

Kram kram M