2010-12-10

Fikamys (trodde veckan varit lugn men icke då...)

Denna veckan har varit rätt så lugn faktiskt. Jobbat måndag, onsdag och fredag förmiddag... Sen har det varit lite småfix hemma. I tisdags förresten var jag och Ludde in till Uppsala för att dels lämna tillbaka några lådor till skafferiet som inte passade och dels för att köpa grind till trappen. I tisdags morse kröp Ludde runt och jag satt lugnt kvar i vardagsrummet för jag trodde han var i köket och donade. Efter en stund hörde jag ett gallskrik från honom... Hittade han i trappen, på väg neråt, alldeles jätteledsen. Då har han tagit sig upp typ 4-5 trappsteg vilket gick lätt som en plätt, men sen på nervägen vart det värre..:) Så då insåg jag att nu är det hög tid för en grind. Men köpte aldrig nån. Vi har så brett i trappen, 110 cm, så de som finns till den bredden måste man skruva fast i väggen och det har vi ingen lust med så ska försöka leta runt lite och se om vi kan hitta på nåt som bara tvingas fast. Nån som kanske vet om det finns?? Hursom.. Köpte istället en skohylla, lite korgar till hatthyllan (som jag vunnit på Tradera och åkte och hämtade på DHL efter Biltema-besöket), och lite annat smått.
Efter Ikea for vi gatan över till Biltema, för övrig min gamla arbetsplats, för att kika lite. Träffade på massa gamla härliga kollegor som jag inte sett på länge :) Superkul att få visa upp Ludwig också :)
Den kvällen skruvades det upp hatthylla, skohyllan monterades och lite allmänt fix och don gjordes här hemma :)

I onsdags efter jobbet var Sofia och Eve här på lite lunch och fika och massa bus :)

Igår var jag och Ludde på Öf i Gimo. Det var flera veckor sen vi var där så det var kul för Luddeskrutten :) Alltid lika kul att komma dit, de är så himla trevliga där. Både mammorna och personalen :) På tisdag är det julavslutning med fika julsånger och fiskdamm :)
Efter Öf for vi och hälsade på Kenneth och Karro och deras alldeles nya lilla Lina :) Ludde gillade att sitta bredvid henne och pilla på lilla handen :)

Idag jobbade jag först till 11, sen fort hem och lösa av B så han fick åka till jobbet, sen tillbaka in till Östhammar för idag var det Lucia-fika hemma hos Erika och Elliot. Skinksmörgås, glögg, lussebullar och annat smarrigt bjöds det på :)

Ikväll är det ju såklart Idol-finalen som gäller :) Go Minnah!!!

Hoppas ni alla haft en bra vecka och att ni får en fin helg!!

//Kram kram på er!

Ska förtydliga rubriken: Trodde inte jag gjort nåt den här veckan så tänkte bara skriva om fikat i onsdags och fikat idag, men under tiden jag skrev kom jag på mer och mer jag haft för mig :) Så lugn vecka var det faktiskt inte!:)

Inga kommentarer: