2010-12-12

Finbesök och brinnande katt

Igår hade vi trevligt besök från Gävle av Therese och Jerker och två kompisar till dom :) De var på väg mot Grisslehamn och en tur med Eckerölinjen så de passade på att svänga förbi här. Är ju liksom på vägen så det passade ju bra :) När de skulle gå vinkade Ludde hejdå till dom för första gången på riktigt :) Efter det är det "vinka vinka" som gäller, hela tiden! Min lilla sötunge :)

Jag tog en middagslur samtidigt som Ludde på ca 2 timmar och sen var det dags att sätta igång med middan som bestod av köttfärsbiffar och klyftpotatis med en egengjord gräddsås till det. Smarrigt värre!
Efter middan när vi satt och sippade på vinet och mös kom vår katt Charlie upp på bordet.... Efter nån minut skrek B "Han brinner, han brinner!!" Katten hade dragit i svansen i ljuskandelabern och svansen stod i lågor :S Som tur var fick jag tag på svansen och kunde dra med handen och släcka elden innan han hoppade ner från bordet... Tänk om jag inte hunnit det och han sprungit iväg med en brinnande svans!! Det hade kunnat gå illa det...:S

Idag har det gjorts Rocky Road Fudge som står på kylning i kylen nu :) B ska väl jobba några timmar på eftermiddan så får se vad jag och Luddeskrutt hittar på. Är ju strålande sol och bara 5- så vi kanske tar en pulkatur :)

Ha en fin tredje advent alla ni! :)

Inga kommentarer: