2009-12-28

Julhelgen

Kanske dags för en uppdatering från julhelgen...:)

På julaftonsmorgon fick jag frukost på sängen :) Kaffe och skinksmörgås och såklart blev det paketöppning :) Jag fick Erik Grönwalls nya skiva!! Hur bra som helst!!!!
Sen vid 14 åkte vi till B´s syster med familj för att fira julafton där. Det var mysigt. Lite glögg till Kalle Anka sen blev det julbord. Massa mumsigt gott :) Efter det var det en låång väntan på Tomten. I alla fall för Jennifer, 5 år :) Hon visste inte vilket ben hon skulle stå på riktigt och frågade var tredje minut när Tomten skulle komma :) Tillslut kom han!! Och det var inte nådigt vad med paket han hade med sig. Två IKEA-kassar, såna där stora blåa, och tre sopsäckar fulla med paket! Jennifer hann inte alls med att se vad det var hon fick innan det var dags att öppna nästa. Lite väl mycket kan jag tycka... Sen på kvällen blev det lite TP-spel och gissa vad! Jag vann!!! :) Hade liite tur på slutet men vadå, jag vann ;)

På juldagen var det dags för firande hos min far. Lugnt och skönt där med. Massa god julmat fick vi oxå :) Jag var så slut på kvällen där så vi åkte faktiskt hem först av alla :) Var så skönt att komma hem i normal tid och dra på sig mysbyxorna :) Vi hade kanske tänkt åka med syrran och H hem efter vi varit hos pappa men jag orkade faktiskt inte det. Vi får ta det en annan dag!

På annandan var vi bara hemma och hade det skönt! Slappade och gjorde ingenting :)

Igår var det en städdag. B dammsög och jag plockade lite.. Det behövdes.. På kvällen blev det pizza och lite Scrabble-spel :) Jag vann 2 av 3 ;)

Gjorde dessutom en gipsavgjutning av min gravidmage i helgen som jag ska lägga upp bild på senare :) Blev rätt häftig faktiskt :)

B är på jobbet en stund idag men kommer väl hem snart.. Får se vad vi hittar på då. Ska iaf åka och byta en tröja han fick av mig i julklapp. Så tokigt det där med storlekar ibland ;) Sen ska vi köpa lite färg till att måla några hyllor vi ska sätta upp i Bebbens rum. Kommer bli nån grön, illgrön eller liknande färg :)

Nej nu orkar jag inte skriva mer :)

Ha en bra dag alla!

Kramar!

Inga kommentarer: