2009-12-10

Förlossningen...

Neej då! Är inte så illa som det låter. Har inte hamnat där än..;)
Men idag på föräldrargruppen pratade vi om förlossningen och lite om smärtlindring.
Vi såg bl a en film från olika förlossningar och pratade massa om den. Gillar egentligen inte att se andras förlossning för jag vet att min inte kommer bli som deras. Intressant iaf att se de olika ställningarna och höra vad de blivande mammorna tyckte om dem, men inte så mycket mer... Visserligen sitter jag som klistrad framför TV:n när Förlossningskliniken går på TV4 eller TV4 Fakta ;) Men det är bara för att man får se hur underbart det verkar vara så fort den lille kommer ut och upp på mammans mage :) Det längtar jag nåt oerhört till!!

Hur som haver så har jag börjat få en hel del förvärkar!! :S Sammandragningarna blir mer och mer intensiva samtidigt som ryggen värker och det smärtar och ilar i den nedre regionen. Så jag vet inte riktigt om det verkligen är 28 dagar kvar... Bebben vill nog ut tidigare. Hoppas på det för jag längtar efter honom, men ändå vill jag att han ska hålla sig inne till efter nyår. För hans skull! Men vill han komma tidigare till oss gör det mig absolut ingenting ;) Älskade Bebben!!!

Har funderat en del på hur länge kan man gå med förvärkar igentligen?! Måste ju vara jobbigt för bebben ju.. Blir jobbigt för mamsen också och gå så länge och ha förvärkar.. Får kolla upp det på riktigt!

Annars har det varit en lugn dag idag. Inte gjort nåt alls. Som det ska va med andra ord ;)
B är på julfest på jobbet ikväll så jag är solokvist... Sitter och slökollar lite på Nobel-festen och zappar lite. Finns inte så mycket att kolla på ikväll :(

Fick mitt paket från Panduro idag så imorgon ska det göras julkort :) Tjoho!!!
Har beställt lite Brads och juliga band och lite annat. Kommer bli så fina kort så :)

Nä, nu är det tomt i mitt lilla nötskal så jag säger gonatt till er alla!!

Puss o Kram!

Inga kommentarer: