2011-01-02

Nyårshelgen

Åh! Vi hade en underbar nyårsafton med Jarko, Annette och Simon.
Jag stod som sagt vid spisen sen 8 på morgonen men hade hela eftermiddan att ta det lite lugnt på :) Va så skönt att all mat var klar tidigt, var bara köttet som skulle in i ugnen sen värma på det andra när det var dags :) Klockan 15 tog jag mitt första glas rödvin ;)

Vi började med champagne till välkomstdrink. Sen blev det chevréost och kokta rödbetor med honung och balsamico till förrätt. Varmrätten bestod av timjansstekt oxfilé med jordärtskocka- och potatisgratöng med rosmarin och till det citronkokta smågrönsaker (gulbetor, morötter, salladslök och rödlök) och en underbart god rödvinssky till det :) Efterrätten blev passionsfruktspannacotta med färska hallon och smördegsrosett till. Den serverades i höga vinglas. Mycket fint :) Tyvärr finns inga bilder. Jag glömmer alltid att ta fram kameran så middagen är tyvärr inte förevigad :(

Mellan förrätt och varmrätt gick vi ut för att skjuta lite raketer så Simon skulle få se några innan han somnade. Ludde var jättetrött, klockan var väl 20.30 nånting så han somnade i vagnen :) Vi eldade i vår nya eldkorg vi fick i julklapp och grillade marshmallows :) Supermys!







Och jäklarns vad det snöade!! Det kom säkert 2 decimeter på bara några timmar. Vid tolvslaget när vi skulle skjuta raketer var allt så himla fuktigt så vi fick iväg ett par bara. Den stora, största man kan köpa hade vi, men den gick inte att få fyr på så det blev inga raketer knappt :( Och inte såg vi andras heller, det snöade för mycket, vi bara hörde de....

Efter snömyset gick vi in och åt varmrätt och efterrätt. Fasen vad jag är bra på att laga mat! ;) Det blev så himla gott, alltihopa! Jag är jättenöjd! Och de var de andra också :)
Sen åkte Med andra ord-spelet fram :) Attans vilket kul spel! Skitskoj och går fort att spela en runda. Det blev 2-2 tjejerna mot killarna ;)
Natten blev lång. Vi kom isäng vid 2.30 tror jag... Ludde vaknade 4 och ville ha välling!! :S
Trööött! Sen vaknad han vid 7 igen och somnade om efter en till flaska till 10!! Det var skönt :)
Sen hade vi en slappardag. Jaarko och Simon var kvar hela dan. Annette åkte och jobbade vid 8.30, stackarn. Vi började kolla på film, jag gick upp och la mig, de andra somnade på soffan framför filmen :) Så skönt med en powernap. Pyjamasbyxorna var på hela dan, ingen stress, bara gå och plocka undan och ta hand om disken :) En skön nyårsdag med andra ord :) På kvällen åt jag och B pizza och skulle kolla på en film. Vi somnade båda två..;)

Jag är så nöjd med den sista dan och kvällen på året och den första på 2011!!

Inga kommentarer: