2011-01-19

Sool!

Idag är det ju uuunderbart väder ute, dock lite kallt trots att det bara är nån minus men jag och lillskrutten gick iaf ut på en promenad och gick och kollade på hjortarna. Här på bruket har dom gigantiska hjortinhängnader :) Och vildsvin. Och kossor och hästar på sommarn :) Och nån fågel, vad det nu var, också inhängnade :) Och ett anderi, där de föder upp änder :) Massa kul att titta på för Ludde i sommar mao :)

Hur som helst så tog vi en sväng mot hjortarna. Till en början höll som sig på avstånd men på vägen tillbaka när vi gått en sväng var dom framme :) Fina djur måste jag säga :)




Vårt grannhus, herrgårn :)


Nu när jag väntade på att korten skulle laddas upp var jag ut med brödsmulor till fåglarna, satte upp en talgbollshållare till dom igår, men det var så många fåglar nu såg jag genom köksfönstret så de fick lite bröd också :) så såg jag rådjur vid anderiet ca 100 meter bort :) Värsta djurparken här juh ;) Tycker det är så himla mysigt med djur vart man än tittar :)

Inga kommentarer: