2011-05-05

Installation

Nu har det varit tyst här alldeles för länge, eller hur?! :)

Har inte riktigt haft orken att sitta vid datorn över huvudtaget den senaste veckan.
Flytten gick super! Allt klaffade och karlarna var hur duktiga som helst :) Jag, mamma och Ludde var på Hornis och plockade ordning och packade upp det som gick. Så kvällarna i veckan har spenderats till att piffa, plocka och få sakerna på sina rätta ställen :) Installationen på Hornugglan fortsätter! :)

Vi har ju något mindre kök nu än det i Harg så att få plats med alla köksattiraljer är ett mysterium! Så jag kom på den smarta ideén att ställa en Billybokhylla med frostade vitrindörrar i köket att ha som skafferi (tills vi byter ut kyl och frys till en kyl/frys och sätter ett skafferiskåp bredvid den). Att hitta en vit Billyhylla på Blocket är också ett mysterium i sig, folk verkar bara ha björk och svarta möbler till salu! Jag köper hellre fina, hela saker på Blocket än nya för ibland det tredubbla priset. Men tillslut hittade jag en i Älvkarleby :) B åkte i söndags och hämtade den, för 75:- blev den vår, och i tisdags for jag och Ludde till Ikea för att köpa vitrindörrar. Väl där efter mycket letande efter rätt storlek på dörrarna frågade vi en kille som jobbade där och då kom vi fram till att det var ingen Billy vi köpt utan en KILBY!! Va??!! Inte tänkte jag på att B skulle mäta hyllan när han köpte den. Det stod BILLY i annonsen så då trodde jag på säljaren... Jävla skit!!! Det finns inga vitrindörrar till den modellen :( Så nu blir det till att köpa en NY iallafall!

Om det finns någon i närheten av oss som vill sälja en vit Billybokhylla, hojta till! :)

Inga kommentarer: