2011-05-31

Ledsamt

Igår höll jag på att rensa och packa om Luddes urväxta kläder som legat lite här och där. Det blev två fulla stora Ikea-kassar!! My God vad med kläder ungen haft!! Och vissa sitter lappen kvar på. Andra, de flesta, ser helt oanvända ut!! Det ligger mycket pengar i de där Ikea-kassarna ;) Barnen hinner ju liksom inte använda kläderna mer än ett par gånger innan de vuxit ur de, när de är så små!

Nu till det ledsamma. Jag började gråta när jag satt där och höll på. Tänk att min lilla skrutt har varit så liten och haft de där kläderna. Hans första nalleoverall som han åkte hem från BB i. Hans första små mössor. För varenda plagg jag tog upp mindes jag när och var han haft det på sig. Hans första luvtröja. Den han vart så jävla arg på när vi satte på han den och ville fota honom i fotöljen :)
Det kändes verkligen som att jag packade undan min lilla bebis. Min lilla bebis som börjar bli en stor kille nu. Fy så hemskt det var! :(

Hur har ni gjort. Sparar ni alla kläder? Slänger ni eller säljer ni dom? Hur gör ni?
Jag har verkligen inte mage till att göra mig av med hans små kläder. Jag vill inte göra mig av med min lilla bebis än ;(

3 kommentarer:

Madde sa...

Jag har sparat några specifika kläder var åt tjejerna. Men inte särkskilt mycket. Vi rensade efter Bianca när vi kände att vi var "klara" på barnfronten. Men visst fick man lite ångest över att de har varit så små..skruttarna!

Kram

A. sa...

Spar dem syster. Är det bara två kassar tar de inte så mycket plats. Vem vet ni kanske behöver dem igen snart, eller någon annan... Kan di inte göra några små tavlor av favoriterna, ungefär som den stora du gjorde, fast små?

Puss från syster <3

Malin sa...

Madde: Kommer nog spara en hel del faktiskt ;)Kommer det en nr2 nångång i framtiden är det ju bra att ha kvar kläder dessutom.. Men vissa är ju liksom Ludwigs! Såna som man minns med honom :)

Fast det blir nog att jag sparar allt i slutändan ;)

Syster: Smart där med tavlorna :) Det kommer jag helt klart fixa några :)

Puss och kram!