2011-05-13

Brudklänning

I tisdags eftermiddag var jag in till stan för att följa med min kära syster och prova brudklänningar :)

Hon provade den första, ingen av de vi valt ut, utan en som hängde kvar i provrummet från nån tidigare kund, vilken var för liten så den åkte av med än gång för det var ingen idé, man kunde liksom inte se hur den skulle se ut på henne. Men fin var den :) Sen följde en fem, sex stycken vackra klänningar med massor av broderier och rysch-pysch och fina band och släp och var helt sagolika :) MEN!! Hon vill inte ha nån sån prinsessklänning! Problem!! Alla är ju med broderier och pärlor och fina blommor och paljetter! Hon vill ha en enkel, slät fin klänning med liiitet släp möjligen och ett band under bysten. Det är vad hon vill ha! Men det verkar inte finnas såna brudklänningar!!

Av en slump så hängde den första klänningen kvar, de andra hade åkt all världens väg efter de provats och dissats...
"Åhh! Den här är ju perfekt! Exakt en sån som jag vill ha!!! Har jag provat den??"
Expediteten tog fram en likadan klänning men i annan färg och rätt storlek :) PERFEKT!!
Det visade sig att det var en "festklänning"! Precis som hon vill ha, slät fin, enkel brudklänning! :)
Med lite modifikationer och färgändringar, den hon provade var blå!!, så kommer den bli perfekt för hennes bröllop! :) Dessutom så "tjänade" hon ju flera, flera tusen på att inte välja, som proffsen kallar det, en brudklänning ;)

Bild lånad av min syster, tagen av mig :)

Den här klänningen var för övrigt min favorit ;)
Och är INTE den hon valde!

Inga kommentarer: