2010-04-14

Shopping-fika-mys dag :)

Efter Bvc igår åkte jag och Ludwig hem till Dessan och Isolde. Vi tog en god fika, matade barn sen åkte vi till Thun´s och shoppade :) Jag köpte en vaxduk till bordet på altanen, en vit-blå randig t-shirt, en kjol och lite annat smått och gott :) Skulle köpt en lampoljelykta och en dörrmatta också men glömde ta dom :( Jag såg dom i början på shoppingrundan och skulle ta dom när vi var på väg ut men.. glömde tyvärr :( Men inget ont som inte för nåt gott med sig.. Jag får ju åka dit igen!! ;) Har dessutom kollat in några ljuslyktor som jag vill ha, och en inflyttningspresent till J & M :)
Efter den turen åkte vi hem till Dessan igen och tog en kaffe innan jag åkte mot Gimo och hämtade pappi!

Efter en sån heldag var jag så slut att jag slocknade på soffan vid 21, B väckte mig 23 och då var det dags för sängen. Men inte kunde jag somna då inte... Låg vaken jättelänge..

Skruttis fick ju som jag berättade i tidigare inlägget vaccinsprutor igår och han blev lite kinkig på kvällen så han fick lite Alvedon och mys innan han somnade vid 19.30. Sen vaknade han när jag vaknade vid 23 så då fick han lite mer Alvedon och mat sen somnade han gott igen :) Sen vaknade han faktiskt inte förrän kl 5 igen :) Så skönt att få sova så länge :) Blev iaf 4 timmar för mig :) Sen var det dags för mat kl 8 och efter det gick vi upp. Nu sover han igen, skrutten :)
Han är så duktig. Just innan han somnar in lägger jag ner han i sängen eller vaggan så får han somna själv. Och det gör han! Han ligger och jollrar en stund men sen blir det tyst, och då sover han. Är så skönt att han kan somna själv. Inte ens nappen behövs ibland :)

Nej ni, nu blir det duschen sen ut i det vackra vädret när skruttis vaknat :)

Ha en underbar dag allihopa!!

Inga kommentarer: