2010-04-04

Lååång helg!

Oj, vilken lång helg det varit! Har nästan inte varit en lugn stund :)

I torsdags gjorde vi inte så mycket. Slöade runt här hemma och bara var :) På kvällen åkte jag och handlade all mat till helgen. Kan säga att det är tur att man är rutinerad.. Skulle aldrig åka och handla mitt på dan när alla andra "dårar" ska göra samma sak. Det är så lugnt och skönt att gå och strosa när det nästan inte är nå kunder alls :)

I fredags på förmiddan fick vi besök av B´s kusin Jonna, Anders och Jonnas son Kevin :) Ludde fick en jättesöt nallebjörn av dom! Tack tack! :) På eftermiddan åkte vi till Hallstavik till en gammal kollega till B, med familj. B och Jarko gick ner och bastade medans jag och Annette fikade och snackade strunt och förberedde maten :) Deras son Simon, 6 år, var förstås med han också även fast han yrade runt mest :) Det blev en massa grillat, kött, majskolvar, champinjoner och potatisgratäng! Huur gott som helst! Så årets första grillning utförd :)
Vi hade jättetrevligt och J o B blev lite på pickalurven där ;) Klockan bara for iväg och vi åkte inte hem förrän klockan var 1!!! Något trött man var då! Ludde är så himla duktig när man är borta sådär. Han satt i sin babysitter på golvet när vi åt och han sa inte ett knyst :) Satt o jollra och skrattade åt Tiger, Puh och Ior bara :) Sen slocknade han där.. Han sov hela kvällen och vaknade knappt när vi klädde på han då vi skulle hem :) Det är så skönt att man kan ha han med och han somnar även om det är livat, hög musik och så :) Min älskling!! :)

På lördagsmorgonen var det bara att kliva upp kl 7!! B hade lovat att han skulle gå upp med Ludde lördag och söndag eftersom jag tagit två morgnar innan... Men icke då! Han sov så sött han... Men jag har ju lite att ta igen vid senare tillfälle då ;)
Sen var det bara att börja förbereda maten till eftermiddan då B´s syrra med familj skulle komma. Gjorde Jansson och ägghalvor och lite sånt. Gjorde även en kladdkaka med gul grädde och hjärtströssel på :) Dom åkte hem vid 19 och B och jag kollade på Körslaget sen var det sängen för mig. Jag lovar, jag sov innan klockan var 22 :) Heeelt slut var jag!!

Sen idag var vi till Luddes morfar och Britt på god påskmiddag. Syrran och Håkan var oxå med :)
Och i vanlig ordning, Ludde skötte sig galant :)

Så nu så sover Ludde och B är på innebandy och jag slöar i soffan :) Imorgon blir en lugn dag i alla fall! Inget mer flängande nu... Ska dessutom bli pissväder imorgon så de är bara att hålla sig inne. Även om man nu skulle behöva gå flera mil för att gå bort allt man stoppat i sig den här helgen ;)

Måste bara berätta: Var på efterkontroll hos barnmorskan i onsdags. Man går på sån 10-12 veckor efter förlossning för att kolla att allt ser bra ut och är återställd "down under" ;) Jag är helt återställd, allt såg bra ut, och så tar man blodtryck, kollar järnvärdet och sånt också. Sen skulle jag väga mig!! Och vet ni?? Jag har gått ner allt jag gick upp under graviditeten förutom ett halvt kilo!!! :) Tjoho!! Och jag gick upp 19 kg!! Bra jobbat va? ;)

Efter besöket hos barnmorskan passade jag på att väga och mäta Ludde hos distriktssköterskan. Mvc och Bvc ligger i samma korridor på vårdcentralen :) Han vägde 6025 g och var 61,5 cm lång!! Han hade växt 3 cm på 2 veckor!! (även om man ska ta mätningen med en nypa salt..)
Stora killen!!

Nej nu ni! Nu orkar jag inget mer. Ska tippa mig åt sidan här i soffan och somna så tror jag :)

Hoppas ni alla haft en mysig påsk! :)
Kram och gonatt!!


Inga kommentarer: