2010-04-21

Nu så..

..är det dags för en uppdatering! Nu var det ett tag sen igen... Dåligt av mig!! :)

I fredags var ju jag och Dessan till Gränby och IKEA och shoppade lite och åt lunch :) Mysdag!! Köpte bla ett album som jag ska sätta in bilder på Ludwig och från förlossningen i. Har själv ett sånt album från när jag var bebis och det är så kul att ha, så det ska Ludde också få :) På IKEA blev det lite smått och gott, bla ramar till foton på min älskade Ludwig :)

Helgen gick fort, som vanligt! I lördags var vi ute i skogen hos Dessan o Patrick hela dan. Jarko o Anette var också med. Killarna bastade och sköt lerduvor på dan, vi tjejer satt inne med barnen och tjattrade.. (Manligt och kvinnligt ;)) Vädret var inte direkt underhållande så vi höll oss inne.. Senare på kvällen grillade vi massa gott kött och hade ugnsrostade rotsaker till det och en massa annat gott :) Det kom ju världens regn- och hagelskur under kvällen så strömmen gick. Hela huset blev kolsvart men med massa levande ljus blev det myspys :) Som tur var hade vi hunnit fixa färdigt maten så den var klar. Strömmen kom tillbaka efter ett tag så ingen fara å taket..:)

Söndan gick åt till att storstäda huset, fixa lite ute och B städade ur bilen invändigt. Så så mycket mer hände inte då..

I måndags var jag och Dessan på Thun´s återigen ;) Det är jobbigt att vara mammaledig och behöva ut och flänga så här ;) Haha...
Men glömde ju faktiskt några grejer sist vi var där.. Köpte bla dörrmattorna och lite annat. Konstigt, kommer inte riktigt ihåg vad jag köpte men 700:- gick det på!!!

Igår var jag in till Uppsala för vi har fått våran förra vagn såld så skulle leverera den till köparen. Vi möttes upp utanför Gränby. Han kom med bussen, kollade snabbt på vagnen, gav mig pengarna och tog samma buss hem igen!! :) Hmm.. Borde man inte prova vagnen först? Kolla hur den funkar och så?! Han skulle ha den som sittvagn till sin son.. Då borde man ju faktist testa och se om den är bra!! Men men.. Hans problem :)

Pluttis sover nu så får se sen när han vaknar vad vi hittar på under dan. Känns som att det blir en hemma-dag idag. En promenad kan vi ta men det har blivit en del flängande så det ska bli skönt att inte göra nånting idag :)


Inga kommentarer: