2009-11-09

Pyssel och doning :)

Idag är min första dag hemma på Havandeskapspenning. Känns rätt skönt faktiskt :)
Igår var det den 8:e och exakt två månader kvar till BF..;) LÄNGTAR!!

I helgen målade vi bl a klart Bebbens rum äntligen :) Innan var det en lila färg som nu har blivit till Äggskal.. (Nyansen över vit..) Tyckte inte lila skulle passa en liten pojke ;) Det blev jättefint iaf! Så idag har jag satt upp Nalle Puh-stickers på en av väggarna. Blev såå sött :)


Under där sen ska vi ha två IKEA-hyllor som det ska va förvaringskorgar i och så tänkte jag kanske fixa en dyna att ha ovanpå. Vi får se...

Tänkte jag skulle visa hela rummet men väntar nog, det är så mkt annat där inne som inte ska vara där så måste få bort det först..;)

Vi har i övrigt varit väldigt flitiga i helgen. Hunnit med massor här hemma. Vi har städat och donat, varit och hämta en diskmaskin, och för att få in den på sin plats fick vi lov att rensa ut ett skåp först. Innehållandes plastbyttor och liknande.... Det tog en stund, men det var skönt att få rensa ur lite ;) Det skåpet ställde vi in i klädkammaren som förvaring, där vi har allt mellan himmel och jord.. Verktygslådor, maskiner, skruv och spik.. Mycket bra, det skåpet slukade en hel del. Nu slipper att smått ligga på golvet..;)

Så efter helgens slit var jag rätt slut.. Jag började dammsuga igår medans B var i tvättstugan, men jag orkade knappt klart nedervåningen så han fick ta över..:S Är lite tråkigt faktiskt när man inte klarar av samma saker som tidigare, och så enkla som tex. dammsuga... Känns värdo att behöva lämpa över allt på han.. Men snart så, är man fit for fight igen ;)

I eftermiddag ska vi åka och byta däck på bilen! Skulle ju gjort det i helgen med vi hade inte riktigt tid.. Ingen brådska än med det men kan va skönt att ha det gjort om det nu slår till och blir ishalka på vägarna..

Nu dags för lunch, sen får vi se vad dagen har att erbjuda ;)

Kram på er!!

Inga kommentarer: