2009-11-24

Lussebak

Inatt var den första natten på länge som jag kunde sova riktigt bra :) Inga konstiga drömmar, inget ont i kroppen och inget spring på toaletten.. :) Åh, så skönt det var att vakna 7.30 då :)

Har inte gjort så himla mycket idag. Har förresten glömt säga att B är i Smedjebacken igen, åkte i söndags. Imorgon är den stora dagen!! :) Uppkörningen! Åh, det kommer gå så bra för han!
Hur som helst.. Har pysslat lite på förmiddan. Gjorde en dörrkrans av grankvistar till ytterdörren samt två lite mindre granbuketter som jag band rött band runt. En hamnade på andra ytterdörren, grovingången, och den andra ställde jag på den gamla bryggan vi har i hallen. Haha, vad svårt att förklara :) Måste ta bilder och lägga ut märker jag :)
Åkte sen till jobbet en sväng och handlade lite grejer till lussebak och annat. Har ni hört på maken... 95,70 FÖR TRE PAKET SAFFRAN!!!! Jag höll på att smälla av! Tydligen kostar saffran 70000:-/kg nu för tiden! Kanske ska börja "handla" med saffran, verkar ju ge bra med kosing ;) Hehe...
Så idag har det bakats lussebullar vilka blev supersmarriga :) Sen blev det också Snöbollar.. Smält vit choklad som blandades med kokos och citron, och som till sist rullades i kokos. Superenkelt och mycket goda!!

Eftermiddan har tillbringats i slapphetens tecken :) Såå skönt och välbehövligt faktiskt.
Plutten i magen bökar runt så man tror han ska sparka sig ut :)

Imorgon håller vi tummarna..;)
Sen blir det bakning igen hoppas jag. Chokladkola står på menyn då :)

Puss o Kram!

2 kommentarer:

Helena (som har hoppat fallskarm idag :) sa...

Guuud vad gott med lussebullar! Och de dar snobollarna maste jag prova gora sen! Lat hur gott som helst :)

Malin sa...

Helenagumman :) Läste på Resedagboken alldeles nyss om erat äventyr :) Fasen vad häftigt!! Vad modig du är!! Lägger ut lite bilder på lussebullarna och snöbollarna oxå. Har glömt det :) De blev suuupergoda ;)

Kram på dig!!!