2009-11-23

Bm-besök idag!

Har haft en skön slödag idag innan Bm-besöket. Vaknade iofs kl 6 första gången. Gick upp kl 7 och åt frukost, sen slumrade jag till en timme igen..
Jag har så sjukt svårt att sova nu. Benen värker, bäckenet värker, ryggen värker mm mm... Och så vänder man på sig och det går bra en stund, men sen är man tillbaka på ruta ett igen.. :S Och alla knäppa drömmar ska vi inte tala om... Jobbigt!!!

Bm-besöket gick bra som vanligt :) Förrutom att mitt järnvärde har gått ner rätt mycket så nu blir det dubbla doser järntabletter plus massa järnrik mat... Sf-måttet är på 31, för två veckor sen 30, så 1 cm till har magen växt :) Vikten ligger nu på 74,4 (?!) mot förra gången 72,1... Mindre skoj kanske :S Men jag mår bra och Bebben mår bra, det är huvudsaken!!

En annan rolig sak: Bebben har FIXERAT sig nu!! Så nu ligger han med huvudet "fastkilat" i bäckenet! :) Kanske inte riktigt så dramatisk, men han ligger där han ligger nu med huvudet så att säga ..:)) Iiihh, det börjar närma sig förlossning nu! Läskigt, snart bara 6 veckor kvar!!
En mindre kul sak är att det gör rätt ont när han rör på sig...

Längtar till våran älskade bebis är här!!! Snart så....:)

1 kommentar:

Jonna sa...

Usch det är inge kul när det gör ont.. Jag kom ihåg att jag fick graviditetsklåda de sista veckorna. Det var ett helvete!! Åh jag kan fortfarande känna ilningar i kroppen efter det.. usch. Men som tur är så är det värt det ;) Har han redan fixerat sig? Kevin gjorde inte det förrän sista besöket hos bm.. Kanske någon som tänkt titta ut lite tidigare? :)