2009-11-27

Adventspyssel

Föräldrargruppen igår var bra. Kul att den äntligen är igång :) Barnmorskan som håller i det hela verkar vara jätteduktig och framförallt väldigt lättsam och glad :) Jag tror nog också att de flesta av oss kommer komma bra överens och hålla ihop under mammaledigheten :)
B tyckte också det var bra och är glad att äntligen få träffa killar i "samma sits" ;)

Idag har det blivit lite adventsstök här hemma. Äntligen!! Nu fattas bara snön... Men jag hörde att nästa vecka skulle det bli under 0 de flesta dagarna så hoppas att det kan komma lite snö iaf :)

Har fått upp adventsstjärnor i fönstren i köket och sovrummet och vanliga hederliga adventsljusstakar i vardagsrummet. Dom var träfärgade men jag målade om dom till vita i stället. Dom vita jag hade har tydligen pajat för ingen av dom funkade, så det blev till att ta fram färg och pensel :) Dom träfärgade har jag säkert inte använt på 10 år!! :)

En adventsljusstake är oxå fixad till köksbordet. Sen har jag pyntat med lite stjärnor här och var :) Fixade till ljusfatet oxå men det behövs köpas nya blockljus märkte jag ;)
Nu är det bara gardiner i köket och vardagsrummet som ska bytas. Nu har jag blåvit-randiga hissgardiner i köket. Där vill jag ha rödvit-randiga istället. Till vardagsrummet vet jag inte än...)

Adventsstjärnorna i köket
Satte upp en flätad stjärna i guld med belysning på väggen i hallen (ser bättre ut i verkligheten, jag är ju ingen mästerfotograf som ni vet ;))

Ljusfatet

Min tokiga Amaryllis från IKEA :)

En granbukett

Chokladkolasmet som kokar

De färdiga kolorna :)

Strax kommer B hem. Då ska vi åka och kolla på nya juliga gardiner och hämta ut hans splitternya körkort!! :)
Ikväll blir det god mat och mys till Idol :)
Imorgon blir det en sväng till pappa för han fyller idag!!

Ha en mysig fredagkväll alla!

Kramar!!!

2 kommentarer:

Madde sa...

Hej hej! Kan man får receptet på kolorna, de såg kanongoda ut. Du har en jättesnygg tapet. Själva har vi bara tapet i vårat sovrumm, köket och i Biancas rum. Resten är ljust nästan vitt, men brytet i lite beige och grönt. Patricias rum är iof målat i lilablått. Men jag skulle vilja ha mera färg, men det får bli vid ett annat tillfälle :)

Kram

Helena sa...

Vilken tur jag har som kan kika in i din blogg och fa mig lite julstammning! :) Har ar det bla himmel och sol och det gar bara inte in i mitt huvud att det ar forsta december och att ni redan har firat forsta advent! Ha det sa fint mallanbrallan :) Kram!