2009-04-14

Tisdag i vanlighetens namn

Nu är påsken över :( Har haft ganska mycket ledigt. B var ledig hela förra veckan (och jag onsdag-torsdag) och började jobba idag igen. Jag har bara jobbat fredag och måndag den här påsken och är ledig idag igen. Men sen så drar det igång igen på allvar =)

Påskfirandet hemma hos oss gick superbra! Min syster och kille, min mamma, Bs mamma, syster med man och barn var här på påskaftonen och åt massa god mat. Vädret var ju kanon så vi kunde sitta ute långt in på kvällen faktiskt =) Det var första gången våra resp. familjer träffades och det gick jättebra. Alla trivdes och var nöjda =) Vi var 11 st och det var tur vi kunde sitta ute. Inne hade det blivit alldeles för trångt.. Får bara ha storfester när vädret tillåter tror jag ;)

Igår jobbade jag till 14 sen åkte vi till min pappa och hans fru för lite påskmat. Pappas frus son med sambo och två barn var också med. Det var trevligt och åt en massa god mat =)

Nu håller jag på med tvätten! Pust! Men det är faktiskt B som tvättat de senaste...4-6 gångerna så nu är det verkligen min tur att ta hand om det =) Är ju ledig idag och vädret är inte det bästa, ca 14-16 grader varmt och molningt, fast solen börjar så sakteliga krypa fram, så nån nytta får jag faktiskt göra!!

Ska plantera ut lite gräslök i krukor också tänkte jag. När man köper gräslök i affärerna så blir det ju alltid en "snutt" kvar på slutet som går utmärkat att plantera om i en större kruka för att sen plantera ut i rabatten =) Kanske ska ta en repa med högtryckstvätten och försöka få bilen ren också =) Den behöver verkligen få sig en genomgång både invändigt och utvändigt. Till råga på allt spillde jag ut kaffe inne i bilen igår kväll dessutom... Så det är nog en prio idag! (om jag orkar vill säga...;))

Lite påskmiddags-bilder =)

Min syster med pojkvän


En liten bit som var kvar när jag kom på att jag skulle tagit kort på påsktårtan =)


Och så lite bilder från Stockholm =)
Vårat fina hotellrum, dock lite stökigt =)
En bild över Kungsgatan från rummet

En bild över Hötorget och Konserthuset från rummet


Vädret var tyvärr inte det bästa men utsikten vi hade över torget och Kungsgatan var ändå rätt slående. Dock bodde vi ju så centralt så dunket från krogarna var lite för högt men vi somnade ändå gott i dom otroligt sköna hotellsängarna =)
Jag önskar vi hade ett eget "Hötorg" här hemma. Tänk vad underbart att bara gå ner och köpa färska frukter och grönsaker och så otroligt fina blommor varje morgon =) Det är lycka det =)

Nej, nu är det dags att hitta på nåt. Kanske en kaffe i solen som äntligen tittat fram ;)

Kram på er! / Malin

Inga kommentarer: