2010-06-16

Jobbdag :)

Idag har det varit full fart :)

Kl 10 åkte jag och Ludde hemifrån för att köpa present till min kollegas lilla nyfödda dotter Sejla :) Efter vi handlat den for vi hem till Suzana (en annan kollega) för vi gjorde sällskap hem till Naida. Var där en bra stund och fikade och snackade jobb... Hehe, blir lätt så för oss ;)
Efter det åkte vi till Coop (jobbet) och blev på parkeringen inbjuden till lunchrummet på en fika av Lisa. Väl där erbjöd Lotta mig halva sin lunch, Västerbottenpaj med creme fraiche, caviar och rödlök!! Muums! Det var gott! :)
Sen handlade vi lite blöjor och annat (o)nyttigt som vi igentligen skulle dit för :)

Väl hemma sen var Ludde jättehungrig och trött, men fick iaf i han en tallrik havregröt med mangopuré och lite katrinplommonpuré. Det var första gången han fick havregröt och mangopuré men han gillade det verkligen :) Åt på som vanligt och tyckte det var mycket smaskigt :)

Sen sov han väl bara i typ 40 min, fast han var jättetrött.. Tog upp han ur sängen och satt med han i famnen och då sov han en 40 min till :) Sen busade vi och skojade på hans filt en stund innan ögonen började bli röda och hans tröttläte kommer fram.. så det blev på med pyjamas och i med lite mat. Satt med han en halvtimme i fotöljen men han ville inte somna... Så 19.45 gick jag upp och la han i sin säng, 20.05 gick jag upp och kollade till han och då sov han så sött :) Så duktig min pojke, som kan somna själv :)

Så nu är jag ganska så trött och ska bara slappa på soffan i min ensamhet. B är på kurs i Sandviken tills imorgon så jag får sova själv inatt :( Funderar faktiskt på att ta in Ludde till mig sen ikväll ;) Myys!!

Inga kommentarer: