2010-06-09

En liten uppdatering ;)

Oj oj oj, vad fullt upp det är när man är mammaledig ;) Hinner ju inte ens uppdatera er om vad som händer i mitt liv. Men om sanningen ska fram så är det inte såå himla mycket  :) Det är bara det att jag är så himlans trött på kvällarna så jag orkar inte..

I helgen pysslade vi lite hemma. Var ju kanonväder så det var himla skönt att vara ute. Jag målade bl a om en bänk från blå till vit. Supersnyggt!! B tvättade bilen och pysslade med lite sånt. Har inte stressat runt direkt utan dagarna har gått i sakta mak :) I söndags började jag måla vårat altanstaket, som nu är träfärgat, till vitt. Kommer bli hur bra som helst, men det går ju inte fort. Har inte ens målat hälften än, men men.. Det får ta den tid det tar... Har ju lite annat och pyssla med också!

I måndags åkte jag och Ludde till Dessan och Isolde. Vi fikade rabarberpaj och fick i oss en halv gratängform ;) Patrick tog med sig Björn hem efter jobbet så då blev vi bjudna på middag och till efterrätt ännu en nybakad rabarberpaj! Den första hade inte räckt till oss fyra så Dessan slängde ihop en till ;) Såå himla gott!
Ludde hade knappt sovit nåt på dan, 15 min i bilen dit sen typ 10 min där så jag befarade en övertrött liten kille på kvällen som inte kunde somna, och mycket riktigt. Vid 20.30 la vi han i vagnen och tog en promenad. Det funkar alltid ;)

Igår målade jag andra vändan av staket som jag började med i söndags. Sen hann jag inte så mycket mer för vid lunch kom Marie och Natalie över på en fika :) Vi gick i samma föräldragrupp innan bebisarna kom. Det är så kul att träffa de andra och se hur bebisarna växer :) Efter en stund kom Dessan och Isolde oxå :)
Senare bakade jag en rabarberpaj till mig och Dessan som också blev supersmarrig :) Till middag åt jag och B Pasta Carbonara med riktig grädde så de senaste dagarna har man inte gått på diet direkt ;) Men det gör inget, för gott är det :)

Idag har vi tagit en långpromenad till Bvc för vägning och mätning. Skrutten har bara gått upp 300 g ca på en månad, sist vägde han 7065 g och idag 7330 g. Men det är inget konstigt med det, dom saktar av ibland. Han hade däremot växt 2 cm, från 65 cm till 67 cm :)

I förra veckan och den här veckan har Ludde fått för sig att vakna runt 4 på morgnarna :S Det är väl okej om han bara ligger vaken och snackar för sig själv men det är i stället att han ligger och gnäller. Mat hjälper inte utan han ska va vaken och låta så mycket som möjligt för att få uppmärksamhet.. Carola på Bvc sa att så lite stimulans som möjligt kunde hjälpa. Vi gör inget heller, stoppar i nappen och hoppas på att han somnar om, det är det enda.. Då kanske han tycker det är tråkigt att ligga där så han somnar om igen. Han är säkert i en utvecklingsfas så det är mycket som snurrar i hans lilla huvud som han ligger och funderar på. Vi har dessutom tagit det drastiska beslutet att flytta in hans säng till hans rum nu..:( Älskade Ludwig börjar bli stor.. Helst av allt skulle jag vilja ha han kvar inne hos oss men det går inte. Man blir så himla trött själv och orkar inte med så mycket. Vi föräldrar måste ju också få sova ordentligt om vi ska orka med hela dagarna. Så hoppas att han kan ligga i sitt rum och jollra för sig själv tills han somnar om, så det inte bara blir skrik till slut.. Annars vet jag inte vad vi ska göra.

( Nu du Dessan, det här var nåt att bita i va? ;))


Inga kommentarer: