2010-06-15

En helt vanlig dag

Ännu en hel natts sömn :) Lillen somnade strax efter 19 och vi sprang några gånger och stoppade in nappen men sen sov han ända till 6.30. Jag vaknade då och gick upp på toa och när jag kom ut hörde jag han låg och skrattade i sitt rum :) Snuffen!! Gröt morgon och kväll och eget rum is tha shit! ;)

Har också börjat med smakportioner, eller, har hållt på ett bra tag, sen han var ca 3 1/2 månad, men inte så frekvent utan lite då och då. Men hursom så har vi iaf testat majs- och potatispuré och det är en favorit nu :) Det gillar han! Han säger mmm efter varje sked och gapar stort efter nästa och man hinner knappt med :) Har också fått i han Katrinplommonpuré för han varit rätt hård i magen och det gick ner det med :) Om några veckor tänkte jag byta ut ännu ett mål amning mot nån puré :)

Igår blev det inte många knop gjorda. Dessan skulle kommit förbi men fick förhinder så jag blev hemma själv med Ludde. B tar ju alltid bilen till jobbet men nu har vi kommit överrens om att han måste börja åka buss igen. Dels för att det är billigare, är ju så onödigt att ta bilen när det tar lika lång tid att ta bussen, och dels för att jag vill kunna ta mig härifrån när och om jag känner för det. Blir ju så satans långtråkigt att bara sitta hemma en hel dag och försöka underhålla lillen bäst det går. Man blir ju trött till slut... Så nu vill jag ha bilen hemma så jag kan åka vart jag vill, när jag vill :)

Idag kommer förhoppningsvis Dessan och Isolde över :) Hoppas att solen tittar fram iaf lite så vi kan ta en fika ute :)

// Kram på er!!

1 kommentar:

Freddis sa...

Att få sova är Guld när man är mamma. Idag sov mitt hjärta till 8:42 inte illa!

När jag var mammaledig var det Gränby centrum nästan varenda dag. Fönster shopping...

Kram Freddis :)