2010-05-01

Våren är här!!!

Eller?! Igår, sista april, hälsade vi våren välkommen. Idag, 1 maj, ska det alltså vara vår. Har inte känts så idag i alla fall... Visst, 10+ men det har ju blåst som aldrig förr. Och hörde att det kunde komma snö nästa vecka!! Hualigen, säger jag bara.
Om 25 dagar fyller jag år så hoppas verkligen våren har kommit då. B har planerat en helg för oss i Stockholm då så vädret måste vara fint till dess :)

Igår var det ett lugnt sista april-firande för oss. På dan åkte vi ner till Öregrund för en lunch och strosande i solen. Myspys :) Träffade på min moster och kusin där :) Kusin Mia fick barn i december och vi har inte setts sen dess så det var jättekul att få se lille Sten :)
Förr om åren på sista april var det ju tidig buss in till Uppsala för forsränning och slottsparkspicknick. (Och nån enstaka öl slank oxå ner;)) Dom dagarna är över och det gör mig ingenting. Jag har min familj nu som jag hellre sitter hemma med, grillar och äter gott och bara myser :) Hade tänkt gå och kolla in majkasen igår men vi var så himla trötta så det blev sängen redan vid 22, haha!! Nya tider på småbarnsfortet :)

Idag har vi hållt på hemma och fixat. Vi kommer få ommålat huset så B skruvade ner lite hyllor och markiserna och fixade ute. Han har dessutom städat huset och åkt och pantat MASSA flaskor och slängt grejjer. Jag har städat och rensat ut i "garderoben", har ett rum som garderob så det blir lätt att man stökar omkring där inne :):) B slängde oxå lite kläder så vi fick ihop en hel sopsäck med gammalt som inte används längre :) Har dock sparat lite fina kläder som ska ut på Tradera. Sen åt vi god mat på delikatesspotatis och kött från gårdagen med en fetaostsås till. Muuums!! :) Om ni inte har provat Änglamarks delikatesspotatis, så gör det!! Såå gott. Vi klyftar och ugnssteker dom med lite olja och flingsalt. De blir så himla söta och goda i smaken :) Bästa potatisen jag ätit!

Nu sover lillskrutten och B är på party så jag är allena ikväll :( Tänkte väl dra mig mot sängen rätt tidigt ikväll med..

Imorgon ska vi till IKEA och sen testa nya City Gross i Uppsala.

Hoppas ni haft en bra sista april och en fin helg :)

Kram och gonatt!!



1 kommentar:

Madde sa...

Haha, en och annan öl?!?!!? Blev nog lite fler om jag inte minns fel..men minnet är ju inte så bra från de dagarna..Kan inte förstå varför ;) Jag minns iaf att det ösregnade en valborg..men jeansjacka skulle man ha på sig för det var ju vår :)

Kram kram