2010-05-16

Lördag i solen :)

Oj oj, vilken lördag vi hade igår :) Underbara sol!!

B lät mig få sovmorgon och när jag gick upp 8.50 hade han städat båda toaletterna, fixat i köket och var på gång att åka o storhandla! Kl 10 var det klart! :) Det är min älskling, det!! <3

Sen satte vi fart för kl 12,30 skulle vi vara på namngivningsfest för min kusin Mias lille son Sten och hennes man Pontus firande av sin 30-årsdag ute på Gräsö och färjan gick 12 så 11.20 satt vi i bilen. Tar ca 20 min att åka till Öregrund men vi skulle stanna och köpa blommor på vägen. Efter ett antal skraja bilförare framför och diverse traktorfordon stod vi i kön till färjan 11,58. Som tur var var den lite sen så vi kom med på den :)
Väl ute på Gräsö var det en jättefin namngivning, supersmarrig smörgåstårta och efter paketöppning inte mindre än 3 olika sorters tårtor!! Vi tog 16-färjan tillbaka över till Öregrund eftersom den inte går mellan 15-16, och då var vi stressade!! Kl 17 skull våra middagsgäster komma! Vi hade med oss min moster och morbror i bilen så vi stannade till hos dom i Öregrund och kollade in deras hus oxå. 16,58 var vi hemma!!
Men maten gick snabbt att fixa så det var ingen stress :) Vi bjöd Dessan o Patrick och Jarko o Anette på lammfärsbiffar med bl a pinjenötter, rosmarin och fetaost i, grillad fläskkotlett och delikatesspotatis med sallad och tre olika såser. Det var hur smarrigt som helst! :) Kaffet tog vi inomhus för det var ingen vidare värme ute kl 21 inte... Men vilken underbar dag det var. Och vilken tur med vädret vi hade på Gräsö!! Önskar det kunde va sådär nu ända fram till september...
Hursom, kl 00 hade våra gäster åkt hem så då satte vi oss ner och bara landade så vi var inte isäng förrns kl var över 1 tror jag :)

Det var en väldigt bra dag!!


Inga kommentarer: