2010-05-14

Produktiv fredag

Vilken dag vi haft idag! Hyfsat fint väder och varmt dessutom :)

Skrutten åt tre gånger från 3.40 till 7!! Vi gick upp 8.30 och sen dess har det varit full fart.
På morgonen gav vi Ludde gröt till frukost, sen åkte B och slängde lite grejor och handlade frukost till oss.

Vid 12 började vi röja bland grejer som B skulle åka och kasta. Tog tag i förrådet också för där kom vi knappt in ... Så 5 vändor till tippen med bil blev det :) Nu har vi garaget kvar att rensa men det blir med släpkärra då! Så nu så är iaf förrådet gjort och det känns så himla bra. Äntligen städat och man vet vad som finns där inne :)
Samtidigt som B slängde grejor och jag inte kunde göra mer i förrådet passade jag på att rensa bland lite buskar på fjolårsgräs bl a. Fint blev det där med :)

Sen kom Dessan över på en fika :) B åkte då till Öregrund för att handla på Systemet plus att han köpte med sig massa blommor hem som jag har planterat ut i krukor som vi har på altanen :) Mycket fint!

Sen var det dags för Ludde att nattas så medans B spolade av altanen med högtrycken och vattnade blommor och rabatter gav jag Ludde en tallrik gröt. Gud, så han äter nu! Han hade lätt kunna ätit en till tallrik :) Bra att han tycker om det! Och han sitter så bra i sin matstol nu, lillplutten :)

När han somnat var det dags för oss att käka kycklingpytt. Samtidigt gjorde jag ett kort till dopet imorgon.

Nu är snart tvätten klar i maskinen och ska hängas. SEN får jag kväll...:)


Inga kommentarer: