2010-10-26

Zumba

Igår var det alltså dags! Mitt första Zumba-pass :) Och herregud, säger jag bara... Det räcker nog att säga så!

Nej då :) Ska berätta hur det var. Skitsvårt, asjobbigt och allmänt förrvirrande.

Har man ingen koordination eller kondition eller för den delen är stel som ett 2-tons stenblock och har hållning som en torkvinda så var det inte det lättaste. Men kul var det, det ska jag inte hymla om. Bara man får köra några gånger, kanske 7-8, så att man lär sig höftrullningarna a´la stripteas och grundstegen så ska nog det där lösa sig med tiden :) Kommer garanterat gå igen och innan nästa måndag är det jag som ska stå framför speglen här hemma minst en gång om dan och öva öva öva...;)

Men ni som är sugna på Zumba, testa!! Det är superbra träning vill jag lova :)

Inga kommentarer: