2010-10-02

En jobbig vecka har gått

Åh, nu var det längesen jag uppdaterade er.. Det har hänt så himla mycket men samtidigt ingenting...
Ska försöka sammanfatta den smått röriga veckan.

I lördags var vi på babysim. Alltid lika kul tycker Ludwig :) Efter det skulle vi åka ut till Örsundsbro och hjälpa mamma med flytten, vi skulle även ta med lite grejjer hem till oss och syrran skulle ha en del. B och jag hade lånat bil med dragkrok eftersom vår fina Toyota är utan, och hade hyrt släp på OKQ8. Väl där krånglade elkontakten och vi fick hålla på ett tag vilket drog ut på tiden.. I samma veva medans B strular med den ringer han syster och berättar om ett dödsfall i familjen. Deras älskade mamma hade gått bort under natten :( B kunde självklart inte följa med och vara flytthjälp så jag fick lov att köra en gammal traktor (Volvo) med släp helt själv ända till Örsa!! Allt var kaos! Jaja, det var ju bara att ta tjuren vid hornen och fixa det. Väl framme hos mamma, trött, förvirrad och något skakig var typ allt klart.. H var en klippa som bar och lastade i stort sett ensam :) Släpet fulllastat med möbler och grejjer åkte vi till Uppsala och lastade av en del hos syrran. Tidigare i veckan hade jag köpt en bokhylla och en bänk på Blocket så syrran tog täten mot Gamla Uppsala där de skulle hämtas. Kan tala om att det var inte kul att köra med släp i stan, än mindre kul i Gamlis där gatorna är smalare än kostigar :S Men det gick bra och jag styrde kosan hem mot Östhammar igen. Ska tilläggas att Ludde var ju med mig och på vägen från mamma till Uppsala fick han ett hysteriskt utbrott så jag fick lov att stanna vid en busshållplats för att lugna ner honom! Vi hämtade upp B  i Gimo och for hemåt. Trötta, slut, förrvirrade och allmänt urlakade.

Vi håller ju på och säljer vårat hus också och folk har ringt, mailat och varit och tittat så det har ju tagit sin lilla tid också. Nu har vi äntligen hittat en köpare så blir det bara färdigt med banken för deras del så skriver vi papper nästa vecka :) Ska bli så skönt att komma härifrån och ut på landet :) Men samtidigt som detta måste göras och fixas med måste ju även B fixa med hans mammas tillhörigheter, begravning mm så det är lite tufft och påfrestande just nu :(

Jag och Ludde har hunnit med lite Öf och fika med mammorna i veckan också och igår var vi 5 mammor med barn hemma hos Sofia. High life kan jag säga :)
B sov max 2 timmar inatt så Ludde och jag var själva på babysimmet imorse. Det gick bra men både han och jag är lite förkylda, snuvar och hostar men Ludde är rätt pigg ändå :)

Nu ska vi snart packa ihop oss för att åka till Gimo och fixa lite med Bs mammas lägenhet :( Usch, det är jobbigt...

3 kommentarer:

Sofia sa...

Hej Malin!
Mina tankar går till er ♥
Kram Sofia

Helena sa...

Mina med!

Ser fram emot att träffa er när jag kommer hem sen!

Kram Helena

Malin sa...

Tack snälla ni <3