2010-10-31

Söndag

Men först lite om gårdagen... Var ju på poker igår hos B´s moster och hela stora familjen :) Det är lika kul varje gång även om pokern i sig inte går riktigt som jag skulle vilja ;) Blev en 6:e plats för mig (av 8)... Kom hem vid 19 så skjuts ner i sängen med Ludde och vi åt en super god middag bestående av grillad kyckling, potatisgratäng, sallad och hemmagjord rödvinssås från fredagens middag :) Yummy!!

Imorse vaknade jag 8.30. När jag väl kom upp höll B på att fixa välling till skrutten och jag tyckte det var lite sent för honom att få första vällingen då!! Hade han verkligen sovit så länge?? Men inte då. Jag hade ju glömt ställa om klockan på min telefon när jag gick och la mig igår så i själva verket var ju klockan bara 7.30! :) Men hur skönt var inte det då att få en timme extra på morgonen och ändå vara så utvilad! ;) B sov nere med Luddeskrutt så jag skulle få sova en hel natt i fred. Jag sov med Ludde natten mot lördag så B skulle få sova :) Vi brukar göra så ibland för att få ta igen lite sömn. Känns så himla skönt dan efter och man är piggare än nånsin :) Inte för att Ludde är så jättejobbig på nätterna, han vaknar några gånger och drömmer, gnäller mest och grinar liksom i sömnen, men vi går för det mesta upp och stoppar i nappen och sen blir det bra, men våran sömn blir ju störd då... Nu har vi börjat att gå upp mer sällan till han och det funkar oftast bra. Han blir tyst och "somnar om" själv så det är en bra början på avvänjningen :) Har läst nånstans att om barn som sover oroligt eller drömmer mycket får den responsen att föräldrarna går dit direkt och "tröstar" eller stoppar i napp eller vad de nu gör så bekräftar det bara barnets oro och barnet tror att oron är farlig. Så nu försöker vi låta han somna om själv oftast och, peppar peppar, så funkar det än sålänge :)

På dan idag var vi bjudna på lunch hos goa Annette och Jarko och deras Simon. Det bjöds på tacopaj med massa goda tillbehör. Smasken var det :) Sen fika på det och massa barnbus :) Ludwig skötte sig galant som vanligt! Han sov en sväng på förmiddan, 1 1/2 timme sådär, och vart lite småtrött på eftermiddan, men inte ville han sova heller! Han låg i Jarkos knä en bra stund men så fort han höll på att slumra till skulle han upp. Så vi lät han vara vaken som han ville och det gick hur bra som helst. Han skrattade och busade med Annette och var så himla glad :) Det tog väl 2 minuter efter att vi satt han i bilen så slocknade han :) När vi kom hem bar jag upp han till hans säng och där sover han nu :) Skruttmojsen! Han är verkligen världens goaste unge!! Så det så! ;)

Hoppas ni alla haft en bra helg!!

Kram på er!

Inga kommentarer: