2010-10-16

Sov gott svärmor och farmor!

Igår var det begravning för B´s mamma. Superjobbigt men det gick bra ändå. Det var så fint, vit kista, massa fina blommor och en präst som var hur bra som helst. Fina psalmer och fin solosång, precis så som Lena ville ha det.
Ludwig var med såklart. Jag var lite orolig innan hur han skulle klara av att sitta still i mitt knä i 1 timme, både B och hans syster tyckte att han skulle vara med såklart så det var han då. Men varför oroa sig. Han är världens snällaste unge! Inga problem alls. Visst, myror i brallan, men det var hanterbart. Gav han servett efter servett så han satt så fint sysselsatt i mitt knä. Under solosångerna var han som mest lugn. Satt fint och lyssnade på tjejen som sjöng. Han älskar sång och dans så det var väl lugnande för honom. Klappade händerna gjorde han också emellanåt :) När vi gick fram till kistan för att säga farväl la jag Luddes gula ros på kistan och sa Sov gott Farmor. Det skulle Ludde göra själv om han var så stor så han kunde det, nu gjorde jag det åt honom, för det skulle farmor velat. En mycket fin begravning som avslutades med Stad i ljus till utgångsmusik :) Många sa efteråt att det var bra att han var med för då kunde de titta på honom och le för en stund :)
Efteråt samlades vi alla hemma hos Inger med familj för lite smörgåstårta och kaffe och tårta och kakor. Senare åkte vi ned till graven och tittade på alla fina blommor. På kvällen var vi helt slut så vi kollade på Idol och gjorde inte så mycket mer :) Konstigt nog gick tiden så fort så vi somnade nog inte förrän klockan var 1!!

Inga kommentarer: