2009-08-15

Grillkväll igår, slappardag idag :)

Men börjar med fredan..

Vilken dag det blev! B åkte tidigt för att städa ur lägenhet. Jag åkte till jobbet för att köpa färg till sängen vi skulle få som skulle målas om. Var där en stund och babblade lite med kollegorna..

Hittade ingen färg så fick åka till Colorama istället.

Kom hem, städa ur vår gamla säng, fixade fika sen kom flyttlasset.. Ut med en säng, in med en ny plus den stoora bokhyllan. Som visserligen var nermonterad :)

Hann inte med att fka hemma hos oss så packade ner termos och fikabröd och åkte med till Gimo och fikade hos B:s syster istället.
Kom hem och satte igång med måleriet. Vi hann klart men monterade inte ihop den så det blev till att sova på madrasserna på golvet. Mysigt faktiskt :)

Det blev en lång kväll så jag var rätt slut när jag gick och la mig. Åh, gud så skönt jag sov :)
Den nya sängen är bra mycket skönare...

Igår städade vi hela dan och monterade sängen och satte upp hyllor ovanför tv:n i vardagsrummet.
Sen på eftermiddan kom Patrik o Dessan hit för en grillkväll.
Vi fick reda på i fredags att de också ska ha barn :) I mars! Det var kul att våra bebbar kommer så tätt :)
Hade en supertrevlig kväll med massa god mat och gott "fuskvin" för mig och Dessan ;)
B och Patrik fick i sig en hel del annat starkt och blev lite på lyset ;)
Tänk er, två blivande pappor som sitter och diskuterar barn och grattar varandra och slår sig för bröstet och är stolta för att dom har lyckats ;)
Dom är för härliga!! =)

Vid halv ett inatt åkte dom hem och då var jag trött!!
Men har sovit som en prinsessa :)

Idag har vi tvättat och diskat och städat undan från gårdagen. Ändå gick vi upp vid 13...
Skönt med sovmorgon för en gångs skull! Sista semesterdan innan jobbet börjar igen...:(

Så idag blir det bara en skön slappardag! Ska inte göra nåt vettigt alls hade jag tänkt!

Nu blir det att burra ner sig i soffan och glo på film :)

Kramar/Malin

1 kommentar:

Anonym sa...

Bilder please. Jag vill se vad det är för säng. Den gamla var ju jättefin!

Puss Syster