2009-08-28

Äntligen helg :)

Sköönt... Jobbveckan är till ända :) Nu är man ledig i helgen!!!

Imorgon ska jag vara barnvakt till Jennifer (B:s systerdotter), hennes mor och B ska på partaj på kvällen. På dan ska vi gå på marknad eller var det var :) Har ingen riktig koll ;)

Min Charlie har varit jätteloj och hängig i några dagar så trodde han var lite förkyld eller nåt. Men härom kvällen såg jag att han var svullen på benet uppe vid bröstkorgen och han hade ont. Jag fick inte röra där för då skrek han till.. Han har mest varit inne och sovit eller legat ute i sin korg och sovit hela dagarna. I morse var han försvunnen, han kom inte fram när jag ropade och jag kunde inte hitta honom. När jag nu på em kom hem från jobbet kom han heller inte fram. Han brukar vara den som springer fram och jamar och lir så glad när man kommer hem... Så jag letade och till slut fann jag honom under soffan i "spelrummet". När han kom fram var han helt blodig just där han är svullen... Jag blir ju helt knäckt! Stackars Charlie får gå och ha ont! Så jag har ringt veterinär och kollat, dom hade ingen tid men gav lite råd om vad jag kan göra. Efter en stund när jag skulle göra rent med lite vatten såg jag att han har ett öppet sår på ca 1 cm där och ser inte så fint ut... Så jag har ringt distriktsveterinär-jouren och pratat in på tel.svararen så hoppas, hoppas att dom ringer snart!!

Han har säkert blivit biten av nåt djur, sen har det spruckit och blivit till ett öppet sår... Men är ju så klart lite ledsen för tycker så synd om Charlie :( Måtte veterinären ringa snart!!!

Min lilla älskling!!


Ikväll kommer B hem :) Tjoho!!
Han har varit i Sthlm med jobbet sen i onsdags :( Längtar efter honom nu!!!

Nu ringde veterinären.. Kommer kanske behöva åka till Tierp med Charlie... Hon skulle ringa igen så vi får se. Min lilla pluttkatt!!

Nu dags för lite käk!!

Kramar/Malin

Inga kommentarer: