2011-07-14

Hipp hipp hurra!!

Idag har vi firat min kära B på hans födelsedag :) Plus att även Luddeskrutt blivit firad. Han blir nämligen 1½ år idag! :) Så mao kommer Ludde få fira med tårta en gång i halvåret i framtiden ;)

Dagen startade med att jag gjorde kalasfrukost till B och en bukett med rosor på frukostbrickan :)
Sen satte vi fart... Att börja rensa i garaget!! Kul födelsedag va? ;) Och jag blir så arg på mig själv för att jag glömde ta före/efter-bilder..... Och ni anar inte vilken jäkla skillnad det blev!! Från att ha ca 50 cm´s gång rakt genom garaget till förrådet till att ha ca 2,5 m i bredd och tom kanske kunna få in bilen så småningom ;) Han jobbade på så jäkla bra idag! Och jag kunde faktiskt hjälpa till bra mycket för Ludde sov så bra på dan :) Så himla skönt att få den rensningen ur världen! Har lite bord och stolar bara som ska säljas iväg sen så...
I gästrummet vi har har det varit belamrat med kartonger och tomma flyttlådor och annat skräp. Detta fick vi (efter lite rensing bland dom också) ju nu ut till garaget, så gästrummet är städat och fint och väntar bara på sin "nya" bäddsoffa som vi ska hämta imorgon fm :) Det var ett riktigt fynd, en Beddinge från Ikea för 350:-!! Bra va? ;) Så mamma och G som kommer till oss imorgon kommer sova superbra :)

Mot kvällningen kom B´s syrra med familj och pappa och firade. Vi grillade korv, drack vin och käkade tårta och kakor :) Tog sen en promenad ner till Näsudden (badplats ca 10 min från oss). Ludde busade och sprang och stojjde och skrattade. Han hade en kanonkväll med kusin Jennifer :)

Nu är det strax sängdags efter en förträfflig dag :)

Puss och kram på er!!

Inga kommentarer: