2011-04-21

Påsktjofräs

Idag har vi varit lediga alla tre :) Och tur var väl det. Ludde vaknade 4 imorse och ville inte sova nåt mer :S Men efter en flaska välling somnade han om vid 6. Jag vaknade kl 8 igen. Hade tokont i nacken med påföljande huvudvärk pga av det så det var bara att gå upp. Kändes inget skönt att ligga i sängen och ha ont. B och Ludde sov vidare till 9.30 tror jag klockan blev...
Vi hade stora planer för dagen. B och Ludde skulle åka in till Uppsala vid 9 för att va där när allt öppnade. Jag skulle då åka och handla så jag slapp det värsta kaoset med kunder senare, sen hem och börja packa och åka med kartonger till Hornugglan så mycket som jag skulle hinna. Jag kom iväg 10.30! Snacka om mycket folk!! Folk som är galna och beter sig som... ja jag vet inte vad... Att de ska va så svårt för folk att bete sig när de är ute bland andra människor!! Det är över mitt förstånd, men man slutar ju aldrig förvånas, eller hur?!

Nåväl! De kom iväg och jag började packa. Körde iväg med fem flyttkartonger från köket som jag också packade upp för att få med de tomma hem igen. Det var det jag hann med i packväg idag :S För när jag kommit hem igen var det bara att börja med maten. Jag har gjort Jansson och Gubbröra. Till det åt vi kokta ägg och prinskorv :) En lagom enkel men ack så smarrig påskmiddag :)

Imorgon jobbar jag igen så Ludwig får va hemma med sin pappa heeela dan :) På lördag är det packning och senare på dan lite grillmat hos svägerskan med familj :) Söndag packdag och måndag jobb för min del, så den här påsken kommer svischa förbi i raketfart!

Jag hoppas ni mina vänner får en fin och trevlig påsk med massa mys och gott att äta :)

Kram på er!!

Inga kommentarer: