2011-04-10

Hornis är klart för inflytt!!!

I helgen har vi gjort det sista på Hornugglan! :) Äntligen! Nu är det bara att flytta in ;)

B var och rensade lite igår i garaget och medans han och Luddeskrutt åkte till Uppsala efter det passade jag på att åka dit och börja städa. Hann med tre rum plus klädkammaren på två timmar :) Effektivitet må jag säga ;) Idag kom mamma och G ner och passade Ludde så jag och B kunde åka och städa det sista. Två badrum, vardagsrum och köket var kvar. Det fixade vi på tre timmar!! Och då var det verkligen storstädning av kök och badrummen. Så nuuu är det klaaart!! :) Vi kommer göra som vi gjorde när vi flyttade hit, alltså köra små grejer och kartonger på kvällar och så sen flyttar vi de stora möblerna och sånt sista helgen i april, då vi kommer få barnvakt och flytthjälp :) Ska faktiskt bli riktigt nice :)

När vi kom hem från Hornis slog B igång grillen så idag vart det årets första riktiga grillning :) Kött, potatis, sallad och massa goda såser :) Hääärligt!! Vi smygstartade igår med att grilla korv, till det korvbröd, räksallad och pommes och tzatziki. En salig blandning, men gott var det :)

Nu är B på innebandy och junior slocknade precis efter en lång men kul dag med mormor :) G var förkyld så han fick inte Ludde busa med :( Jag ska hoppa in i duschen och ta en lång varm dusch sen böka ner mig i soffan och se om det finns nåt att glo på på dumburken :)

Hoppas ni haft en bra helg i det underbara vårvädret!! :)

Inga kommentarer: