2011-02-19

Fredagsmys

Nä, det blev det inget av med igår.

B köpte med sig pizza hem efter jobbet så vi skulle slippa laga mat :) Smarrigt värre!
Efter Luddes bad och nattvälling var han så trött vid 19 att han nästan somnade i min famn i trappen upp till sängen, så det var bara att lägga ner han och han slocknade med än gång :)
B satte sig i fotöljen och jag tippade ner mig i soffan i väntan på På spåret.
Båda vi sov ungefär 19.40..! Jag hörde nånstans i bakhuvet lite prat från På spåret och senare även lite från Skavlan men sen var det over and out ;)
Jag vaknade till och kollade på klockan, då var hon 1.08! Så det var bara att hasa sig upp, borsta tänderna och bums ner i sängen :) Med en mellanlandning för att hämta Ludde som var ledsen och fick sova i vår säng :) Såå mysigt det är :)
Sen sov vi till klockan var 6 och Luddeskrutt ville ha ny blöja och morgonvälling.
Hur många timmar jag sovit vet jag inte, orkar inte räkna ut alla de men många timmar vart det :)

Nu när klockan är 9 ca sover skrutten och pappan en morgonlur :)
Och jag, som den goda mamman och "frun" i huset jag är, har startat en maskin tvätt, plockat ur och i diskmaskinen som inte hanns med igår och ska strax grabba tag i nån dammtrasa eller liknande och sätta igång och städa lite. Solen skiner verkligen underbart idag så varenda en av de minimala dammkornen syns :S

Men så jädrans kallt det är! Imorse när jag gjorde välling var det -29,4 ute! Buuurrrr! Nu är det runt -23 så får se om vi vågar ta oss ut under dan. Skulle ju va så skönt med lite sol i fejjan men inte om det betyder frusna tår och kinder.... Vi får se!

Hoppas ni får en fin lördag  allihopa! :)

Puss och Kram!

------------------------------------------UPPDATERING-------------------------------------------------

Istället för dammvippa och dammsugare i högsta hugg har jag bakat rågsiktsbröd och rulltårta nu på förmiddan :)
B ska ta med Luddeskrutt och köpa vin till kvällen och lite annat... Då ska jag ta tag i städningen :)

Tjillevipp!!

Inga kommentarer: