2011-10-04

Frisören

Ludwig ska ta "skolfoto" på dagis på torsdag. Hans första riktiga fotografering, förrutom det på öppna förskolan förra hösten. Sötungen :) De ska dessutom ta gruppfoto på alla barnen på avdelningen!! Haha... Vilket kaos! Fotgrafen lär ju va ett mirakel om denne lyckas få styr på alla barnen :) Och fröknarna med för den delen :)

I alla fall... Jag har ju alltid klippt honom själv med blandade resultat. Oftast har det blivit helt okej och vi har kunnat visa honom ute bland folk ;) Haha... Men nu slog jag på stort och tog honom till frisören. Mutad med russin och kex i mängder sätts han i stolen och operation klippning börjar. Till en början var det lite konstigt. Nån som som drar och känner på håret. Sen ville han hjälpa till. Gärna hålla i håret där frisören skulle klippa. Efter en stund fick jag sätta mig med han i mitt knä. Stackarn... Massa hår som kliar i ansiktet, en sax och fingrar som kittlar på örat :) Vi satt och tittade på foton i min mobil :) Han fick peka på saker på bilderna, förklara vad det var osv... Det hjälpte faktiskt. Han satt mer eller mindre lugnt och kikade på fotona och berättade vem som var där och vad det var på bilden. Det mest roliga av allt var efter jag visat en bild på hans mormor. Vi bläddrade vidare och sen ville han tillbaka till mormor-bilden. Förstorade den och han säger "mimomo"!! Min mormor på vuxenspråk!! Första gången han säger mormor när han känner igen henne på bilden :) KUL!! :) Ringde mormor idag så hon skulle få höra men då vägrade han och var mest arg för att han inte fick hålla i telefon och trycka på knapparna ;) Så nästa gång vi ses får han säga det till henne in real istället :)

Klippningen blev bra men 300:-!! för en klippning på honom vette fan om det var värt... Jag har kunnat klippa mer. Visst, det tar längre tid men men... Nu är det gjort iallafall. Nästa gång kanske det går bättre.

Nu inväntar vi torsdan med spänning :)

Inga kommentarer: