2011-03-06

Söndag

Helgen har gått i en rasande fart. Så är det väl när man har mycket att stå i...

Igår hade vi barnvakt hela långa dan, från 10 till 19 ca i form av Luddes kusin Jennifer och faster Inger. B och jag började tapetsera på Hornugglan. Vi gjorde en fondvägg i vårat sovrum och sen började vi tapetsera om lilla rummet nere :) Var en hel del krångel i vårat rum eftersom vi valt en tapet med mönsterpassning och det tog ett tag att komma på snitsen ;) Men klart blev det och fiiint blev det :) Ett helt annat rum, vilket kanske är själva tanken med att göra om...;) Idag åkte B för att fortsätta tapetsera i lilla rummet men han hade inget tålamod när det gick snett så han kom hem och jag fick åka dit och fortsätta :) Den våden han hade krångel med fick jag upp med en gång ;) Vet inte vad han gjorde för fel men tokigt blev det tydligen...
Jag gjorde halva rummet sen var det dags att åka och fika hemma hos Jocke och Sophie och lilla yrvädret Victor :) Victor är fem månader äldre än Ludde så de lekte bra ihop :) Skönt med ett brake tyckte jag, samtidigt som jag ville göra rummet klart, en snabbfika gör väl ingen skada men fikan blev ett par timmar lång och klockan blev mycket. Ludde vart trött efter allt stojande, dansande och busande så vi åkte hem istället. Får väl försöka fixa klart i veckan.... Blir ju så svårt utan barnvakt och B jobbar men vi ska lösa det där :)

Har en hel del kvar att göra där på Hornugglan. Ett par tak ska målas, jag har börjat måla om badrumsmöbler som ska bli vita, golvsocklar ska bytas, golv ska läggas i vårat sovrum och i lilla rummet nere osv osv... Men fint kommer det bli och det är ju huvudsaken :)

Nu undrar väl ni varför vi håller på och fixar och donar där!? I vårat gamla hus! Jo, såhär ligger det till...

Vi ska flytta tillbaka!!!

Japp! Vi har efter många och långa diskutioner hit och dit och fram och tillbaka kommit fram till att det blir så vi ska göra ! :) Fråga inte varför och så för det är så många olika aspekter som spelar in :)
Vi är nöjda med det och det kommer bli bra där :)

Så de närmsta helgerna behöver vi barnvakt! *blink blink* till er som känner att ni har tid och vilja ;)

Ska lägga ut lite bilder på nya tapeterna men har de bara på telefon så får se om jag orkar fixa med det idag. Sitter här med färg i håret som måste tvättas ur och lite så...

Hoppas ni alla haft en fin helg och hoppas ni får en bra vecka! Tänk, nu är våren nära :)

Kram kram på er!

2 kommentarer:

Madde sa...

Oj, det var en omvändning. Jag som tycker att ni har hittat ett underbart hus att bo i. Men men det är ni som ska bo där..roligt iaf att hinna göra om det gamla till lite nytt.

Kram kram M

Malin sa...

Hehe... Ja, Madde, det blev en liten rokad i vårat boende men det kommer bli super när vi renoverat klart :) Trivs jättebra här i huset men efter övervägande kom vi fram till detta... Lite tråkigt känns det men det blir bra i slutändan :)

Kram på dig!