2011-03-28

Slutet är nära

I helgen har B varit och satt lister och foder på Hornugglan. Jag och Ludde var en sväng till Thuns i lördags, och HERREGUD säger jag!!! Ni som vet vad det är, åk ALDRIG dit en löningslördag!! Fick parkera bilen längs med vägen, precis som hundra andra.. Knökfullt med folk, man kunde inte gå som man ville, kunde inte se på grejerna för fem öre. Tokjobbigt!! Men fick med mig lite smått och gott i alla fall :) Dock så köpte jag en tröja till Bsom var för liten så måste åka dit imorgon igen ;) B´s syster och familj ska också dit så jag hänger på dom :)

I går var vi in till Uppsala för att köpa skåpsluckor till köket som jag hittade på Blocket för ynka 25:- st!! Dock så hade hon som sålde bara 1 60-bred och vi behövde 3. Men efter lite sökande och mycket tur, det var en som lagt in annons lördags om likadana luckor så av han köpte jag två st 60-breda för 50:- st :) Så för 425:- fick vi "ett nytt kök" :) Bra va!! De vi har nu är så slitna och fula så "nya" vita med spegellister blev det :) Vi ska så småningom renovera hela köket men så länge så...
Sen var vi till Biltema och bytte eluttagen B köpte sist. Vi skulle ju såklart ha ojordade.. Några fler nya fönsterbrädor blev det också :) B åkte och fortsatte lite i huset på kvällen innan innebandyträningen och jag tampades med en övertrött liten kille som bara inte ville sova... Pust!!!

Så ikväll är B och sätter de sista listerna och eluttagen och sen är det klarrt!! :) Bara röja och städa kvar sen kan vi flytta in! :)

Så full fart hela helgen. Det känns som att man inte varit ledig alls...

Inga kommentarer: