2010-08-05

Några dagar i Falun

Nu är vi hemma igen :) Har haft ett par underabara dagar i Falun hos mamma och Göran! :)
Kom upp vid 13 i tisdags så då vart det lunch och fika. Kl 18 skulle Görans dotter Malin med barn komma över på grillat så när klockan helt plötsligt blivit 15 vart det bråttom! Vi ville ju se lite av Falun och Dalarna när vi var där så vi åkte till Carl Larsson-gården. Vilket mysigt litet ställe! Var jättefint där i omgivningarna :) Där måste dom bott bra med alla barnen :) Efter middan och fika och när Malin och barnen åkt hem tog vi ett par glas vin till.. och ett till.. och ett till..;) Vi blev nog lite runda under fötterna allihopa men vi hade så himla roligt! :) Var längesen jag skrattade så mycket :) Klockan hann bli 1 innan vi packade ner oss för natten.

Och vilken natt.... Pust! Göran skulle visa var lampknappen satt (brukar sitta precis innanför dörren, vilket den även gjorde här ;)) om vi ville tända lampan på natten. Det var TVÅ st lysrör han drog igång! Och Ludwig vaknade ju förstås.... Sen när han förstod att vi skulle sova i samma rum som han blev han jätteglad. Han sover ju vanligtvis i eget rum så han tyckte det var superkul att vi var där... Så den natten var vi upp ex antal gånger för att stoppa i nappen. Klockan 4.30 gav jag upp. Gick ner och gjorde ordning välling, har han ätit en flaska brukar han somna om ganska så snart igen. Men icke den här gången!! Kl 6 somnade han! För att sen vakna kl 7 igen. Kl 8 var det bara att gå upp med han. La han på filten vid tv.n, gjorde kaffe till mig och la mig på soffan. Sen somnade han om en stund och jag gick och la mig jag med så 11.30 gick vi upp. Herregud så trött man var sen! Men han var glad och prata och jollrade så även fast man blir såå irriterad på ungen så kan man faktiskt inte bli arg :) Han är ju så snäll och söt, skruttmojsen!! :)

Efter sen frukost och för att komma igång tog vi oss iväg till Lugnet. Hoppbacken och skidstadion i Falun. Jag, B och G tog oss upp till toppen på hoppbacken, 125 m högt!! Liite läskigt var det :) Sen gick vi och kollade på "mördarbacken". Den ofantligt branta och långa mjölksyre-backen där de åker längdskidor. Herregud säger jag! Jag orkade knappt gå upp för backen när vi skulle tillbaka. I´m impressed!

Sen for vi hemåt och käkade middag och fikade. Efter maten var alla heelt slut! Så himla trötta :) Haha, man orkar inte så mycket längre har jag märkt :)
Vi åkte hem vid 19-tiden så var hemma vid 21 igen. Skönt att få sova i egen säng och Ludde sov bra hela natten :)

Men vi hade supermysigt och Ludde har fått gosa med sin mormor i mängder :) Tack älskade mor och Göran för dagarna hos er!!

Puss och Kram!

Inga kommentarer: