2010-03-04

Fart och fläkt-dag

Igår var en fartfylld dag!

Först Bvc kl 10 för att mäta och väga skrutten. Nu väger han 5340 g och är 58 cm lång :) Han ligger mitt på kurvan så det är super :)
Därifrån åkte vi vidare in till Uppsala för att möta upp Dessan vid IKEA. Köpte bl a babygymmet dom har, krokar till hallen, en lampa till fönstret i sovrummet, blockljus förstås, en ram 30x40 som vi ska sätta in en förstoring på Ludwig som vi beställt och lite annat smått o gott :) Skulle ju kunnat komma hem med mer grejer därifrån men många kassar små, som Björn så finurligt brukar uttrycka det ;)
Ludde är så himla duktig när man är ute sådär. Han sover så gott i babyskyddet, vaknar till ibland och bara tittar omkring en stund för att sen somna om igen. Får tom väcka han för att få i han mat :) Våran älskade lilla skruttboll :)

Sen åkte vi till Jula för att köpa babywatch. Fanns inte exakt den vi ville ha men det fanns en annan typ lika och den funkar perfekt :) 500:- kostade den... Bra pris tycker jag! :)

Sen fortsatte vi till Barnens Hus, Dessan skulle kolla på blöjhink o lite annat. Därifrån fick jag med mig 4 bodys för 100:-, 2 pyjamasar för 99:-, en Dingles-leksak som man klämmer fast på vagnen och en annan leksak som man klämmer fast på handtaget på babyskyddet :)
Maassa grejer till skruttis bli det :)

Sen skulle jag fara vidare till Jeanette på en fika. Hon har "ääntligen" flyttat in till stan igen efter ett år i Vattholma... och Dessan skulle vidare till Mvc så vi sa hejdå!

Vilket väder det var sen när vi skulle hemåt :( Usch o fy för blåst och snö samtidigt!!
Hämtade upp B från jobbet i Gimo, så han fick köra sista biten hem.. Jag har blivit så harig när jag kör nu för tiden. Sen Ludwig kom och är med så vill jag knappt köra 90 faktiskt.. Tycker det är så läskigt med det här väglaget.. Längtar till våren nu!!!

Sen väl hemma blev det inte många knop gjorda! Vi var så trötta. B somnade kl 21 uppe i sängen när han nattade Ludde :) Jag kom i säng sent som vanligt, men låg och slöade på soffan i stället ;)

1 kommentar:

Sofia sa...

Ganska lika våra små. Hanna var 5300g och 57,5 cm lång på 2-månaderskollen
Kram Sofia