2010-02-05

3 veckor

Oj oj oj... Jag orkar eller hinner verkligen inte med att blogga längre :(
Men jag ska fasiken ta mig i kragen och börja om på nytt!!

Igår natt var Ludde vaken mellan 2 och 5,30 på morgonen för att sen vakna kl 7 igen...!! Snacka om att man var trött då. Och jag har så svårt att sova på dagarna när han väl sover. Men igår sov han inte mkt heller på dan.. Man var som ett vandrande lik på kvällen...
Fast inatt har han sovit som vanligt och vaknat varannan timme ca, så jag har fått lite välbehövlig sömn inatt iaf :) B har den här veckan sovit nere på soffan... Han måste ju få sova ordentligt eftersom han ska upp och jobba ju.. Och det verkar som att Ludwig också sover bättre utan B bredvid ;) Fast jag saknar min älskling i sängen faktiskt..

Ludwig har det lite kämpigt om dagarna med sin mage men nu har vi provat Sempers magdroppar och de verkar hjälpa lite grann i alla fall. Ska köpa MiniForm idag och prova dessa också så får se om han blir helt nöjd då :) Är inte roligt när man ser hur han kämpar och tar i och skriker ut i frustration :( På så här små barn är inte tarmarna fullt utvecklade än så de vet inte hur de ska ta hand om all mat i magen. Plus att spädbarn inte riktigt vet hur de ska använda sina muskler för att få ut bajset eller fisarna... Men lyckligtvis brukar det gå över om ett par veckor eller så :)

Igår blev Ludde 3 veckor! :) I onsdags var vi på BVC och vägde och mätte igen. Nu väger han 4290 g och är 55,5 cm lång! Stora killen!! :) Det går undan måste jag säga...

Idag blir det nog en promenad då det var snöstorm igår och vi kom inte utanför dörren!
Nu skiner dessutom solen!! Tjoho!! :)


Inga kommentarer: