2009-10-01

Burr! och förslossningen!

Och regnet det bara öser ner...
Minusgrader inatt och svinkallt i morse. Nu vräker regnet ner :( Men.. Det finns inga dåliga väder.. som dom säger ;)
Hösten är här!! :)

Jag gillar hösten faktiskt. Man kan mysa in sig i gosiga kläder och mysa inne med massa ljus och kurr i soffan :) Love it!!

Ledig idag. Skönt! Har lite att fixa med. Ska rensa ur frysen. Finns en massa där som legat ett tag som kan kastas..:) Sen ska vi frosta av den ikväll när det är lite kyligare så man kan ställa ut maten. Ska oxå rensa i skafferiet, finns endel där med som har gjort sitt..

I måndags var ingen rolig dag.
Har sånna intensiva sammandragningar ofta, mer än normalt, så jag åkte in till förlossningen för att kolla så jag inte börjat öppna mig. Fick mäta hjärtljud och sammandragningarna, sk CTG. Det var läskigt! Barnmorskan hittade först inte bebbens hjärtljud!! Dom bara fanns inte. Jag blev livrädd att det var nåt galet. Men sen kom lillen igång som han brukar. Massa sparkar och slag :) Men fortfarande inga hjärtljud. Så vi fick göra ett ultraljud för att tjuvkika lite på hur han låg i magen. När det var gjort hittade hon hjärtljuden :) Sen blev det undersökning med vaginalt ultraljud för att kolla å livmodertappen och halsen var okej och inte hade börjat öppna sig. Men det såg bra ut det med.

Jag har tydligen bara fått oturen att ha såna här intensiva sammandragningar. Ingen fara nu, men skulle de bli värre än nu så måste jag åka in igen...
Så läkaren ville sjukskriva mig på 50%!! Haha, jag jobbar ju bara typ 40% nu!!! Det skulle betyda typ 7-11 tre dar i veckan. Nej, mer än så klarar jag. Det är bara det att jag inte ska belasta mig och lyfta för mycket nu. Så halva dagarna ska vi hitta på annat åt mig istället. Det löser sig! Jobbar ju bara 4 veckor till ;)

Kramar / Malin

Inga kommentarer: