2009-10-06

Bm-besök idag!

Idag har jag varit på mitt tredje besök hos BM. Det gick jättebra. Alla prover förutom järnvärdet var bra, det har sjunkit lite grann.. Sf-måttet var på 24 :) Sen första besöket, inskrivningen, som var 16 juni, har jag gått upp 7,7 kg vilket är helt okej för min del :) Och normalt ur graviditetssynpunkt...

Hur som haver.. Hon såg att jag var upp på bedömningsmottagningen förra måndan, (min bm hade semester och sköterskan på mvc var sjuk, därför visste dom inte att jag varit där) och därmed at jag blivit sjukskriven 50%, men jag sa att jag jobbar ju bara tre dar i veckan och inte ville bli sjukskriven utan jag kunde ju göra annat halva dagarna på jobbet. Hon frågade hur det gick med det och jag svarade självklart att det gick ju inte så bra. Jag gör ju fortfarande det jag gjort innan, stressar, lyfter tungt mm. Så hon ville sjukskriva mig på heltid bara för att jag skulle få ta det lugnt! Så imorgon ska jag träffa en läkare som ska bedömma om jag ska bli helt sjukskriven eller inte... Får se hur det går med det.

Fan så tåkigt att bara gå hemma!!! Är ju pigg och frisk i övrigt så det känns så dumt. Men visst, jag förstår ju att är det det som krävs för att jag ska ta det lugnt och inte stressa upp mig så, varför inte! Igår efter jobbet var jag helt slut. Efter en arbetsdag orkar jag ingenting hemma och har jätteont. Så jag förstår att det inte håller i längden... Tycker så synd om B också. Jag är ju inget vidare uppåt och sällskaplig. Och det tär ju på mig. Jag tycker det är skittråkigt...

Var in på jobbet efter bm-besöket och pratade med min chef om det inte skulle finnas annat för mig att göra och det sa han att iaf två dar i veckan kunde jag få göra annat typ "kontorsarbete". Så det lät ju bra... Får se vad bm och läkaren säger om det bara...;)

Inga kommentarer: