2009-05-10

Ännu en ny vecka

Tiden går så fort!! Var tar dagarna vägen igentligen?!

Igår var det en riktigt slö/mysdag. Sov länge, åt en lång mysig frukost sen åkte vi på marknad i Gimo. Var inte mycket för världen så vi köpte lite mackor och morotskaka och annat gott och åkte till "sjön" och satte oss och såg ut över vattnet och solen som började gå ner. Var riktigt mysigt men det blåste lite för mycket. Efter det åkte vi hem och slöade på soffan ett tag =) Senare åkte B iväg och spelade poker och jag var hemma och slötittade på tv. Skön lördag =)

Idag var vi och kollade på ett litet, observera litet, hus en bit härifrån. Var en jättemysig liten stuga från 1800-talet som är helrenoverad. Var jättefint med en stor trädgård och liten, också den nyrenoverad, gäststuga. Men som sagt, 72 kvm är för litet tyvärr, hur fint och mysigt det än var.. Efter det var vi på loppis men fyndade ingenting. På andra sidan gatan ligger en Himla-butik (outlet) som har en massa fina grejer =) Vi köpte 2 nya kuddar till soffan. De är långsmala randiga som går i rosa.. B´s val by the way =)

När vi kom hem vattnade vi lite i rabatterna och satte upp en ny spaljé som luktärterna ska få växa och frodas runt. Sen blev det soffan och hockey =) Jag somnade, som vanligt, efter typ en kvart och vaknade lagom till 4-2 målet... Ja, vad säger man!? Hur som... Grattis Tre Kronor till bronset!

Nu har vi nästan precis käkat pizza, B kollar hockeyfinalen och jag bloggar lite. Har ingen ro att sitta och kolla och sovit på soffan har jag ju redan gjort så får sitta här ist ;) Nyss när det var paus i hockyen hörde jag B dra fram dammsugaren och tog en repa runt huset!! Jag bara älskar min sambo, han är bäst!! =)

Imorgon är det jobb igen. Ny vecka, nya utmaningar =) Får se vad denna veckan har att bjuda på =)

Ha en skön söndagkväll!

Kramar / Malin

Inga kommentarer: