2009-03-17

Snörvel, snörvel..

Typiskt! Ledig idag men har blivit förkyld!! Ont i halsen, nästäppa och rinn samtidigt och halsirritation... Så drygt! Nu när man vill va ute när solen äntligen skiner. Orkar inte så mycket men satt ute en stund medans Charlie gick runt och nosade =)

Mina katter var utekatter där jag bodde förrut men här har dom aldrig varit ute så vi började lite smått att släppa ut dom i förrgår. Charlie smög raklång på magen en bra stund innan han vågade sig upp på benen =) Är ju så många nya annorlunda dofter och sånt han inte sett förrut så han var lite nervös till en början. Men sen släppte det och han gick runt och kikade.
Mischa sprang och gömde sig under soffan...
Igår var båda katterna ute en sväng. Mischa som vanligtvis är en riktig fegis var mycket mer nyfiken än Charlie och vågade sig en bra bit bort. Dom är jätteduktiga mina katter, dom kommer när man ropar eller visslar=) Fast så här till en början vill jag ändå ha altandörren öppen så dom kan springa in när dom blir rädda eller så. Fast det blir ju så kyligt inne då...

Så idag satt jag en stund och drack kaffe i solen på framsidan och Charlie var med mig hela tiden. Han tyckte det var såå skönt att rulla runt på de varma plattorna =) Skönt att dom äntligen kan börja va ute! Och matte tyckte det var såå skönt med den värmande solen i ansiktet =)

Nu vila en stund så får vi se vad man orkar med sen! Måste ju göra klart anslagstavlorna som jag inte orkade göra klart igår.. Får kanske lite mer ork när älskling kommer hem =)

Kramar / Malin

Inga kommentarer: