2012-04-28

Härliga lördag

Det tog ett tag för oss att komma igång idag. Ludde och jag gick upp vid 6 och på förmiddan hände det inte mycket här hemma. Trött!! Vi sov middag ett par timmar och då åkte B och köpte blommor och jord och sand till Luddes sandlåda. Nu har jag planterat en massa blommor och grävt ur och gjort fint i  pallkragen och sått dill och sallad. Jag har också grävt ner påskliljelökar som jag köpte i påskas, i rabatterna :)

Pelargoner på trappen

Kungsängslilja på väggen vid ytterdörren

Penseé, pärlhyacint och lite videkvistar

Lite av det jag planterat. Det står även fyra stora krukor med penseér och pelargoner på framsidan :)Hoppas att pelargoner klarar sig bara. Inte ska det bli frost nu va?! ;)
Har lagt luktärtsfrön i ljummet vatten så dom ska ner i rabatten imorgon :)

Nu ska vi göra i ordning oss för middag hos familjen Törbacka i Hallstavik. Det blir grillat!!! :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefint Malin. Dum är så duktig. Kram från mor!!

Anonym sa...

Du är så duktig ska det vara!!!

Malin sa...

Tack mamma :)