2010-11-03

Tisdag

Igår var det en mysdag med Sofia och Eve, Linda och Lukas :) Vi möttes upp på stan och gick och åt lunch på Ekans. Efter det tog vi en promenad ner till sjön och matade änderna med bröd :) Har varit ner några gånger tidigare men inte haft med nåt och de verkligen flockas framför en i vattnet, så nu tog vi med lite smaskigt åt dom :) Var riktigt kallt och ruggigt igår, det blåste på rätt bra där nere vid vattnet.

Luddeskrutt somnade på väg hem så han sov i sin vagn ute på altan i över en timme efter att vi kommit hem :) Sen var han inte riktigt på humör för hela eftermiddan och kvällen var han riktigt grinig. Ingenting dög eller var roligt. Ville heller inte äta nånting... Då tröt mitt mammatålamod kan jag säga ;) Men jag tror det är några tänder på G i överkäken, kan va de som spökar... Dessutom kom inte B hem förräns klockan var över 18.. Gissa om jag läängtade efter han då ;)

Igår morse hände det en liten olycka också. Ludde låg och sov i sängen nere i gästrummet. Det är bara madrasser på golvet, utan ben. Jag tänkte gå in och kolla till han men tog en vända in till köket istället för att göra nåt och just då hör jag en dunk och sen "ooohhääää".... Världens skrik! Rusar in och ser han ligga på golvet, nappen ligger i en mindre blodpöl och han är riktigt ledsen. Tar upp han snabbt som blixten, springer och hämtar en handduk som jag blöter med vatten för att kunna torka bort blodet som rann ur munnen på han. Måste ju se vart blodet kommer ifrån. Han lugnar ner sig rätt snabbt när vi satt oss i köket och jag får faktiskt torka rent och tom öppna munnen för att se hur det ser ut. Trodde först han bitit sig i tungan eller slagit i läppen men det verkar som att nappen slagit i flärpen som överläppen sitter fast i tandköttet med. När jag fått bort allt blod så såg jag att det kom lite därifrån och det såg fint ut så det var ingen fara :) Han åt tom välling efteråt så det gjorde väl inte särskilt ont heller :)
Lilla skrutten! Man tycker så synd om dom, men tyvärr är det inte sista gången nåt sånt kommer hända. Inte den värsta heller för den delen....

1 kommentar:

Unknown sa...

Men gud vad mysigt och fint! Värsta idyllhuset. Tvekar inte det minsta på att du kommer att fixa det toppenfint! Och gardinerna måste ju vara wnfärgade iallafall, med de coola tapeterna! Vitt låter ju tipptopp. Kappa eller hängande vettetusan... Blir nog bra vilket som!
Kram!