2010-11-01

Thuns

Idag blev det en tur till Thuns med Sofia och Evelina och Linda och Lukas :)
Blev lite shopping som vanligt, men ändå rätt lugnt mot vad det brukar bli ;)
Köpta iaf åtta nya kaffekoppar. Tills idag har vi hat fyra av en sort, fyra av en annan osv. Så nu har vi flera av en och samma :) Sen blev det två tröjor och långkallingar (egentligen strumpbyxor men det vill jag inte kalla dem när en pojke ska ha dem ;)) till Ludde, ett par varma sköna knästrumpor till mig, en t-shirt till B och lite annant nödvändigt :)

På vägen hem stannade vi i Harg för att kolla in om de kommit nånvart i renoveringen i vårt hus. Och det har dom :) Hallen och trappen är vitmålat, alla snickerier ( lister, fönsterbänkar mm) är vitmålat, matrummet tapetserat och det blev hur bra som helst. En vit-grå randig tapet valde vi dit :) Vardagsrummet är tapetserat, en vit-beige med  medaljonger :) Såg superbra ut. Men mest är jag nyfiken på köket som de inte hade gjort än. Dit har vi valt en tapet ur Borosans kollektion Anno 1905, nr 12904 :) Kommer passa bra i vårt 1800-talshus ;) Längtar till flytten men börjar känna mig stressad över packning och dylikt... Men det hinns nog med ska ni se ;)

Nu är det slappt och ledigt i soffan resten av kvällen. Hoppas ni också har det bra :)

//Kramar

1 kommentar:

Helena sa...

Mysigt! Längtar verkligen tills jag får se den lantliga idyllen :)
Kram!