2010-11-30

Tisdag

Idag har vi varit en sväng in till Östhammar. Ludde vägrade sova hemma, kanske 30 min blev det, han som brukar sova runt 2 tim på förmiddan. Så vi for iväg istället i hopp om att han skulle somna i bilen. Vi hade föräldraträff kl 13.30 så jag ville han skulle sova innan det. Han somnade inte. Åkte upp till Hornugglan för att hämta lite saker och sen ner på stan för att lämna bilen och ta honom på en vagnpromenad istället. Gjorde lite ärenden bl a på Apoteket, Posten och gick sen och käkade lunch på Ekans. Han sov inte. På väg tillbaka till bilen somnade han till 30 sekunder innan vi kommit fram till bilen, så han vaknade ju såklart när han skulle meckas i bilstolen.... Jag åkte upp till Bvc lite tidigare för att ta en sväng med vagnen där så skulle han kunna sova under träffen men när jag kom dit började det kl 13 och det var bara Erik och Elliott där, tanten från Apoteket som skulle kommit och pratat var sjuk och inga andra var där så vi jag gick och mätte och vägde Ludde istället. 10150 g eller säger man 10 kg 150 g nu??!! Hursom.. 75 cm lång och 46 cm runt huvudet :)

Nu är vi hemma igen. Ludde somnade som tur var i bilen hem så det var bara att bära in honom. Det är så himla meckigt nu ju med alla vinterkläder som ska av men han störs inte av som tur är :)

Jag har precis gjort en brasa i kaminen och en kaffe så nu sitter jag här i soffan och slappar lite :) Man måste få passa på ;) Dessutom vräker snön ner så det blir lite extra mysigt att sitta inne och kura :)

2 kommentarer:

A. sa...

Jag är 165 cm lång och 53 cm runt huvudet. Kan du inte fråga nästa gång du är på bvc hur jag ligger i deras tabeller! Skulle vara kul att få veta om man är normal eller inte, typ.... ;-)

Malin sa...

Haha.. Jo då syster, det ska jag fråga :) Kan ju va bra att veta liksom ;)