2011-06-05

Veckan som gått

Ludde käkar äpple i bilen på väg till Hallsta

Anette och Ludde gungar

Grillkött till fyra pers :) Och ja, det blev en hel del över ;)

Fina J på Åkanten :) (som förövrigt födde barn för två veckor sen!! Hon är så fin :))


Det har verkligen blivit dåligt med bloggande den senaste veckan. Ber om ursäkt för det :(
Har haft apmycket på jobbet. Skolavslutningar, studenten, konfirmationer och långledigt för en hel del människor. Plus galna sommargäster (läs tokiga stockholmare) som ska ut till stugorna! Det resulterar i en himla massa jobb! Det började i tisdags eftersom det var studenten för skolorna häromkring i onsdags, så folk skulle ju handla då. I onsdags var det en kortdag för många eftersom det var röd dag i torsdags vilket betyder klämdag på fredan och såklart ska ju dessa människor från huvudstaden ut till sina fina små stugor på ön intill oss! Till råga på allt så var färskvaruleveransen en aning försenad i onsdags. (Normalt kommer den runt kl 9) Färskvaror är typ kött, chark, ost mejeri mm.. Folk grillar kött när solen skiner, de vill gärna ha gräddfil till sillen, brieosten ska ju finnas på ostbrickan på studentmottagningen, kaffe utan mjölken går ju inte! Dessutom ska ju barnen ha HotDogs att grilla! Ni förstår ju! Utan allt detta blir det ingen försäljning, det blir bara sura griniga kunder... Lastbilen med våra 17!! pall färskvaror kom 15.50!! De flesta av oss som jobbar med dessa avdelningar går hem vid 16! Det blev ett par timmars övertid för oss! Pust och stön! Vi har ALDRIG jobbat så hårt nånsin! Men  fy fan så bra vi var :) Vi lyckades få upp allt på två timmar!! :) Sen har dagarna fortsatt sådär, apmycket kunder, varmt och jävligt, helt enkelt...

I fredags jobbade jag 6-15. Kl 16.30 satt vi i bilen, färdigpackade och på väg till A&J i Hallstavik för en grillkväll :) Hade en supertrevlig kväll med massa gott att äta och dricka. Jag var helt slut efter en hård arbetsvecka så kl 1 gick jag till sängs. 5.50 vaknade Ludde och ville ha välling!!! Trött morsa!! Men han var så himla duktig på morgonen. B lade tillbaka han i sin resesäng med lite leksaker så där lekte/sov han fram till 8.40! Lillskrutten! :) Hade en soft lördag hos dom i den stekheta solen! Kl 15 var vi hemma igen. Kl 16.45 satt jag på bussen in till Uppsala för att möta upp finaste J för en vindejt :) Vi började med ett glas vin på Plock för att sedan gå vidare mot Åkanten där vi satt och pratade länge om allt möjligt och fick även i oss ett gäng glas vin ;) Sen mötte vi upp hennes syrra på Flustret. 23.15 satt jag på bussen hem igen! Det gäller att va effektiv när man är ute sådär! Mycket ska hinnas med på kort tid ;) Hade en underbar lördagskväll med fina J! Det behövde jag :)

I morse fick jag sovmorgon. Till 11.30!!! Hör och häpna :) Det var så himla skönt :) När jag kom ner och tagit mig en kaffe började B göra lunch. Nygräddade våfflor med jordgubbssylt och grädde :) Yummy! Precis vad som behövs efter en sen utekväll ;)
Har haft en slappdag resten av dan. Ludde och jag somnade till på soffan en stund. På eftermiddan gick vi alla ner till Sjötorget och lekte lite i lekparken. Där blev jag sugen på pizza så vi gick och åt på restaurang :)
Har haft en härlig söndag med andra ord :) Imorgon är det dags för jobb igen :S Bra kosing dock, det är ju röd dag ;)

Hoppas ni alla haft en bra helg :)

Puss och kram!

Inga kommentarer: