2012-06-09

Candida?



Såhär såg min mage ut igår! Gravid i 5e månaden?! Nej, så är det inte. Men magen är såå uppsvälld och den mår inte alls bra.

Googlade om det och hittade lite olika svar på vad det kan vara. Bl a Candida. Svamp i magen! Det kan uppstå om man äter bl a för mycket socker och dåliga fiber. Jag äter ju ganska så mycket godis, vitt bröd och annat dåligt tjafs så är det detta blir jag inte förvånad.

Kan även vara laktos eftersom jag kan må illa efter jag ätit.

Så nu har jag bestämt mig för att börja käka LCHF. Bra, riktig mat utan onödigt socker och skit. Ska också börja köpa laktosfria mejeriprodukter. Ska köra igång på måndag men börjar med middan imorgon kväll så jag har matlåda på måndag.

På Mammabloggalan som var i maj var Katrin Zytomierska och föreläste om LCHF (säga vad man vill om föreläsningen..) och hon sålde även sin bok Dags att bli smal. Köpte den och har läst den och måste säga att hon är väldigt inspirerande.



Tänker inte så mycket på min vikt men kan man få bort lite kilon är det ett plus :) Jag tänker mera äta god och bra mat som är bra för magen.

Det finns så många åsikter om dessa metoder och vissa tycker säkert att detta är skit. Men jag ska iaf prova och se om det hjälper min mage.

Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer: